Mersul Trenurilor 2024-2025 la CFR Călători: Compania pune în circulaţie patru trenuri noi anul viitor pe ruta Bucureşti – Braşov cu noua ramă de la Alstom

tren modernizat CFR Călători Sursa foto: Facebook/ Sorin Grindeanu

Noul program de circulație feroviară „Mersul Trenurilor 2024-2025” intră în vigoare duminică, 15 decembrie, și va fi valabil până pe 13 decembrie 2025, potrivit CFR Călători. 1.100 trenuri ale operatorului feroviar național vor fi zilnic în circulație, iar printre modificările anunțate sunt patru trenuri noi pe ruta Bucureşti – Braşov, cu noua ramă electrică de la Alstom.

Astfel, în noul plan de Mers al Trenurilor 2024-2025 vor circula zilnic în medie 1100 trenuri operate de CFR Călători.

Patru trenuri noi pe ruta București – Brașov

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

CFR Călători anunță că a introdus în circulație 4 trenuri noi București Nord – Brașov. Trenurile sunt formate din material rulant nou, respectiv rama electrică RE-IR Alstom Coradia Stream. Rama este alocată pentru exploatare operatorului național CFR Călători de către Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) – proprietarul de facto al trenurilor Alstom achiziționate pentru România. Cele 4 trenuri noi IR proiectate pentru circulația în acest mers de tren nou sunt: 

Nr. crt. Nr. tren Staţie plecare Plecare Staţie sosire Sosire Total (km) Timp total (min)
1 IR 16001 Bucureşti Nord 0631 Brașov 0859 166 2h 28m
2 IR 16002 Brașov 1025 Bucureşti Nord 1258 166 2h 33m
3 IR 16003 Bucureşti Nord 1322 Brașov 1600 166 2h 38m
4 IR 16004 Brașov 1627 Bucureşti Nord 1900 166 2h 33m

Rute modificate pe București – Craiova

În condițiile demarării lucrărilor la infrastructura feroviară „Quick Wins”, lucrări de eliminare a restricțiilor de viteză pentru restabilirea parametrilor tehnici ai suprastructurii căii ferate de către CFR SA pe relația București Nord – Craiova, CFR Călători a planificat trenuri pe rute modificate, astfel:

–          Trenul internațional IR 72  „Traianus”, în relația Craiova – Budapesta Keleti

–          Trenul internațional IR 73  „Traianus”, în relația Budapesta Keleti – Craiova

  • Introducerea unui tren nou în circulație IR 1599 în relația București Nord – Drobeta Turnu Severin, cu plecare din stația București Nord la ora 0502 sosire în stația Drobeta Turnu Severin ora 1219

Trenuri sezoniere pe rutele Cluj-Napoca – Brașov și litorale

În condițiile demarării lucrărilor de „Electrificare și reabilitare a liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor”, pentru preluarea călătorilor în perioada sezonului estival din stațiile Cluj Napoca, Sighișoara, Câmpia Turzii, Copșa Mică, CFR Călători introduce în circulație trenurile IR sezoniere 1947/1948 în relația Cluj Napoca – Brașov și retur, ramuri la trenurile IR sezoniere 1941/1942 în stația Brașov.

În sezonul estival între principalele orașe din țară și litoral se asigură legătura cu trenuri directe, cu mențiunea că pe distanța Constanța – Mangalia și retur trenurile circulă în regim de tren Regio și la tarifele aferente acestui rang de tren.

Serviciul InterCity

Compunerea trenurilor IC este asigurată cu un număr de peste 50 vagoane de călători (vagoane clasa I, vagoane clasa a II-a și vagoane clasa a II-a cu spațiu destinat serviciului de alimentație publică). Toate vagoanele sunt modernizate și sunt dotate la nivelul standardelor actuale, cu instalație de climatizare, toalete ecologice, uși de acces și intermediare semiautomate, prize electrice pentru încărcare telefon mobil sau laptop, instalație de sonorizare, afisaj digital, rastel pentru bagaje voluminoase în fiecare capat al salonului.

În aceste trenuri, călătorii beneficiază de internet în regim wi-fi, vagoanele având montat echipamentul adecvat și sunt apte pentru circulație cu viteza maximă de 160 km/h și chiar 200 km/h unele dintre ele.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.