Constructorul austriac PORR anunță că în luna august va începe betonarea tunelului de la Tigveni de pe lotul 4 al autostrăzii Sibiu-Pitești, iar lucrările sunt la un stadiu fizic de 73%. Drept urmare, ar putea fi gata înainte de termenul din contract, adică februarie 2027, scrie constructorul pe pagina sa de LinkedIn.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -

“De când am început lucrările la lotul 4 al autostrăzii Sibiu-Pitești, tunelul de la Tigveni a jucat multiple roluri: ambasador de brand, expoziție de utilaje speciale, parc tematic cu ocazia Zilelor PORRților Deschise, experiență imersivă pentru amatorii de plimbare la pas printr-un tunel de autostradă, spațiu de culise subteran pe scena impresionantă a unui obiectiv de interes național, sală de ceremonii pentru petrecerea de Sf. Varvara. Dar mai ales un etalon în domeniul construcțiilor din România, dat fiind că este primul tunel de autostradă de la noi.”, notează reprezentanții PORR.

“Progresul fizic la început de iunie depășise 73 %, motiv să fim încrezători că termenul de finalizare (februarie 2027) va fi devansat, continuând tradiția PORR România de a livra proiecte calitative înainte de termenele contractuale.Urmează o vară fierbinte pentru colegii noștri care în perioada următoare vor finaliza săpăturile, podețele prefabricate, instalarea stației de asfalt. În august 2025 începem așternerea mixturilor asfaltice, alte activități planificate până la încheierea anului fiind: finalizarea umpluturii, a suprastructurii podurilor, a lucrărilor de betonare la tunel și începerea așternerii BCR la tunel.”, mai precizează constructorul austriac.

Tunelul Momaia (1,35 km) este primul tunel rutier forat, construit pe o autostradă din România și este format din două galerii unidirecționale (câte o galerie pe fiecare sens de circulație). La debutul oficial al forajului, PORR a botezat cele tuneluri paralele „Daniela” și „Alina”, după numele unor angajate ale companiei care lucrează la primul tunel clasic de autostradă din România.

Lucrările pe secțiunea 4 Tigveni – Curtea de Argeș au început în vara anului trecut și progresul fizic al acestora se află în avans față de grafic și de termenul de finalizare (2027).
Lotul 4 Curtea de Argeș – Tigveni are o lungime de aproape 10 kilometri, iar valoarea contractului este de 1,7 miliarde lei (34 milioane de euro/km).
Secretarul de stat în ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu, spunea în primăvara acestui an că circulația prin acest tunel ar putea fi deschisă, cel mai devreme, în toamna acestui an sau cel târziu în primăvara lui 2026.