Compania de Drumuri a dat ordin de începere a lucrărilor la primul lot din Drumul Expres Oradea – Arad abia din 1 martie 2027, invocând lipsa banilor scrie economica.net. Contractul a fost câștigat de asocierea Precon Transilvania (Oradea) – Automagistral Pivden (Ucraina).
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Proprietarul grupului Selina, Beneamin Rus, din care face parte și Precon Transilvania, a confirmat pentru eBihoreanul că pentru lotul I al DX 16, Oradea – Salonta, a fost primit ordinul de începere a lucrărilor abia din primăvara anului 2027, anul în care întregul proiect, pe toți cei peste 120 kilometri, ar trebui finalizat.
„Am convocat o ședință de urgență să vedem ce ar fi de făcut și o să merg la București, la CNAIR, să căutăm o soluție pentru începerea mai devreme a lucrărilor. Alte comentarii nu vreau să fac în acest moment”, a spus Beneamin Rus.
CNAIR nu a anunțat public această decizie, în condițiile în care finanțarea proiectului este asigurată din fonduri europene disponibile numai până la finele anului 2027.
CNAIR a semnat joi, 15 mai, contractul pentru construcția primului lot (Oradea – Salonta) cu o asociere de constructori români și ucraineni.
Astfel, Asocierea PRECON TRANSILVANIA SRL (ROMÂNIA) – AUTOMAGISTRAL PIVDEN SRL (UCRAINA), vor construi primii 33,7 de kilometri ai acestui drum expres.
Ministrul Transporturilor a declarat într-o conferinţă de presă că a considerat important de când a venit în această funcţie acest proiect, “pentru că Arad-Oradea continuat cu autostrada Arad-Timişoara de la Timişoara în jos spre Moraviţa, urmând să se facă legătura cu Belgradul este veriga lipsă în a face cel mai scurt drum din Nordul Europei în Sudul Europei, adică de la Marea Baltică, Gdansk- Varsovia vine până la graniţa cu Slovacia trecând Munţii Tatra, în Ungaria Debreţen, Oradea- Arad- Timişoara -Moraviţa, Belgrad -Salonic. Dacă vă uitaţi pe hartă, este cel mai scurt drum Nord-Sud. Noi trebuie să ne mişcăm foarte repede din acest punct de vedere, fiindcă, altfel, există rute alternative, e adevărat mai lungi, dar există, care unele dintre ele pot să ocolească România, ceea ce nu ar fi în avantajul nostru”.
Grindeanu a precizat că este primul contract care se poate semna astfel încât România să nu piardă această oportunitate de a face parte din acest culoar Nord-Sud, culoarul cel mai scurt şi cel mai convenabil economic.
”E o cursă contra cronometru, dacă pot să spun aşa, pe care eu sper ca noi, ca ţară, să o câştigăm”, a subliniat ministrul Transporturilor.