Stadiul fizic de execuție pe lotul Chiribiș – Biharia de la Autostrada Transilvania a ajuns la 14%, în mai puțin de două luni de la startul lucrărilor, conform programului, arată Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR).

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Lucrările la infrastructură și terasamente avansează susținut pe subsecțiunea 3C2 Chiribiș – Biharia. Pe tronsonul autorizat, cu o lungime de 8,5 kilometri, Asocierea de constructori români Precon Transilvania – Citadina 98, desfășoară lucrări la structuri și terasamente și înregistrează o mobilizare foarte bună, cu un personal de 200 de angajați și 223 de autovehicule, utilaje și echipamente, transmite CNIR.

Echipa Companiei Naționale de Investiții Rutiere verifică lucrările care se desfășoară în aceste zile:

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Structura 52: s-a finalizat execuția piloților, a fundațiilor și a elevațiilor, fiind în pregătire faza de montare a grinzilor.
Structura 51: sunt în desfășurare lucrările de cofrare, armare și turnare a betonului pentru elevații.
Structurile 50 și 49: lucrări la fundațiile infrastructurii.

„La partea de terasamente, activitățile s-au concentrat pe consolidarea rambleelor, stabilizarea terenului de fundare și așternerea straturilor de material îmbunătățit. Pe sectoarele unde aceste etape au fost finalizate, sunt în curs pregătirile pentru începerea așternerii stratului de fundație din balast. În paralel, avansează și lucrările pentru relocarea DN19E, unde s-au executat defrișările, săpăturile până la atingerea cotei de fundare, îmbunătățirea terenului de fundare și așternerea succesivă a straturilor de material îmbunătățit cu liant. Execuția se desfășoară în condiții de calitate conform standardelor tehnice aplicabile, asigurând continuitatea și coerența lucrărilor pe întreg tronsonul autorizat”, mai arată CNIR.

Subsecțiunea 3C2 Chiribiș – Biharia are o lungime de 28,5 kilometri, termenul de execuție fiind de 18 luni.

Amintim că Compania  Națională de Investiții Rutiere a emis la finalul lunii iulie Ordinul pentru începerea lucrărilor și a stabilit data de începere pentru 24 iulie 2025, termen de la care se calculează durata de execuție.

Ordinul de începere a contractului a fost emis astfel la peste un an de la semnarea contractului cu Precon (Selina), companie controlată de Beniamin Rus, patronul Selina/Trameco.

Lotul 3C2 Chiribiș – Biharia al Autostrăzii A3 are o lungime totală de 28,5 kilometri, tranzitează județul Bihor, iar contractul de 785 de milioane lei este finanțat din fonduri europene nerambursabile, Programul Transport 2021-2027 și din fonduri de la Bugetul de Stat. Antreprenorul, Asocierea de constructori români Precon Transilvania-Citadina 98 are un termen de 18 luni pentru etapa de execuție a lucrărilor.

Chiribis Biharia
Sursa foto: CNIR

Pe traseu vor fi construite 18 poduri și pasaje, iar ca dotări va fi montat un sistem integrat ITS (Intelligent Transport System), care cuprinde:

  • Sistem de informare dinamică (VMS) – panouri electronice de afișare a informațiilor către participanții la trafic;
  • Sisteme de cântărire dinamică (WIM) a vehiculelor în mișcare;
  • Sistem de Securitate – INFRA care include monitorizare infrastructura prin camere de detecție a incidentelor rutiere, montate la fiecare 2 km
  • Sistem SPEED pentru monitorizarea și detectarea vitezei de deplasare.

Harta A3 Autostrada Transilvania Suplacu de Barcău – Chiribiș – Biharia:

Finalizarea lotului 3C2 Chiribiș – Biharia va permite circulația pe Autostrada Transilvania A3, fără întrerupere, de la Nușfalău (jud. Sălaj) la Borș II, la frontiera cu Ungaria, pe o distanță de 74 kilometri.