Ministerul Transporturilor urmează să exproprieze, suplimentar, 220 de imobile proprietate privată pentru construirea Centurii Buftea, contract semnat cu PORR și intrat în această toamnă în faza lucrărilor de execuție.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Potrivit actului normativ pe care ministerul de resort îl transmite Guvernului spre aprobare, pentru construirea Centurii cu o lungime de 6 kilometri se alocă 8 milioane lei, suma necesară pentru despăgubirea celor 220 de imobile (case/terenuri) proprietate privată cu o suprafață totală de 65.000 mp.
Varianta de ocolire Buftea se desprinde din DN lA (km 17+ 100) cu orientarea nord, ocolind pe partea de Est complexul Avicola Buftea (zona propusă spre construire de locuințe colective) și continuă, utilizând culoarul natural din lungul canalului situat la Est de localitatea Buftea, aproximativ paralel cu DN 1A.
Traseul intersectează denivelat drumul colector prevăzut în PUG spre a fi lărgit la 4 benzi de circulaţie (km 0+580), DJ 101 (km 2+785) și magistrala 300 a C.F.R. (km 4+600) și face joncțiunea cu DN lA (km 21 + 700) utilizând strada Metalurgiei (limita administrativ-teritorială Buftea și Ilfov), se arată în Nota de Fundamentare a actului normativ.
„Indicatorii tehnico-economici aferenţi obiectivului de investiţii ”Varianta de ocolire Buftea” au fost reaprobați prin Hotărârea Guvernului nr. 1280/2024, iar procedurile de expropriere au fost aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 330/2025. Prin avizul C.T.E. – C.N.A.I.R. – S.A. nr. 5958/21.08.2025, la faza Proiect Tehnic de Executie s-a identificat necesitatea unor exproprieri suplimentare față de cele aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 330/2025, necesare adaptării la teren și la detaliile de executie, precum și relocării de utilităti, rezultate ca urmare a condițiilor impuse la acordarea avizelor de către deținătorii de utilități”.
Centura orașului Buftea din județul Ilfov va avea o lungime de 6 kilometri, iar durata de realizare este de 34 de luni. „VO Buftea, în lungime de 5,77 km, se desprinde din DN 1 A (km 17+ 100) cu orientarea nord, ocolind pe partea de est complexul Avicola Buftea (zona propusă spre construire de locuințe colective) și continuă, utilizând culoarul natural din lungul canalului situat la est de localitatea Buftea, aproximativ paralel cu DN 1A”.
Potrivit caietului de sarcini, Varianta Buftea are profil de drum rapid: platforma drumului va avea o lățime de 18,6 metri din care 14 metri carosabil cu 4 benzi, bandă de încadrare 2X0,75 metri, zonă mediană de 1,6 metri cu separator median din beton New Jersey şi două parcări. Exproprierile se vor face pe 320 000 mp., 13 % fiind terenuri neagricole și 87 % terenuri agricole.
Detalii tehnice:
- 5,77 km lungime traseu
- iluminat public
- 2 parcări, în care se are în vedere și montarea de sisteme de cântărire a autocamioanelor și de utilare a acestora cu stații de încărcare pentru autovehiculele electrice
- sistem de colectare și scurgere ape
- 3 pasaje rutiere:
- pasaj peste calea ferată București-Ploiești (81,90 m lungime)
- pasaj peste DJ101 (84,90 m lungime)
- pasaj peste drum betonat (36,10 m lungime)
- 3 intersecții la nivel:
- intersecție giratorie VO Buftea x A0 (începutul variantei intersectează DN 1A la km 17+100 și va asigura conexiunea cu nodul rutier al Autostrăzii Bucureștiului #A0)
- intersecție VO Buftea x DN1A Strada Metalurgiei
- intersecție (nod rutier) cu DJ101
Harta traseu VO Buftea:


Sursa foto: Captură Google Maps