Ministrul Transporturilor afirmă că aproximativ 500 de kilometri de autostradă vor fi realizaţi prin PNRR. România are sub 1.000 de kilometri de autostradă în prezent

autostrada rasnov brasov Sursa foto: Asociația Pro Infrastructură

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a anunţat că aproximativ 500 de kilometri de autostradă vor fi realizaţi prin PNRR, printre acestea Autostrada A7 şi capetele autostrăzii A8. Declarația sa vine în contextul în care România nu a trecut nici până în acest moment de pragul de 1.000 de kilometri de autostradă.

Cătălin Drulă a fost întrebat miercuri, la finalul şedinţei de Guvern, câţi kilometri vor fi realizaţi prin PNRR.

„În PNRR am inclus ca proiecte majore Autostrada A7. Sunt 320 de kilometri pe A7. E vorba de capetele autostrăzii A8 sectorul Târgu Mureş – Târgu Neamţ, cred că sunt în jur de 50 de kilometri, e vorba de Autostrada A3 între Cluj şi Zalău şi acolo cred că sunt 70 de kilometri. Şi mai este vorba de Lugoj – Deva, unde se fac acele tuneluri pentru urşi. Nu sunt pentru urşi sunt pentru maşini doar mamiferele pot migra pe deasupra nefiind afectat terenul. Singura secţiune lipsă pe autostrada între Sibiu – Nădlac, acolo sunt 9 kilometri, dar este o lucrare amplă, scumpă, sunt două tuneluri în lungime combinată de aproximativ doi kilometri”, a explicat ministrul Transporturilor.

Întrebat cum va reuşi România să construiască 500 de kilometri de autostradă până în 2026 în condiţiile în care nu stă bine la acest capitol, Cătălin Drulă a răspuns: „Stăm mai bine ca niciodată şi asta o arată cifrele nu eu. Avem un record pe partea de investiţii pe primele patru luni ale anului, suntem în creştere cu 14% faţă de anul trecut. Ca să aveţi un termen de comparaţie, faţă de 2019 sau 2018 este mai mult decât dublu sumei care fusese atunci consumată pe primele patru luni. Pe întregul an sperăm să avem recordul absolut de investiţii în autostrăzi şi căi ferate de după Revoluţie. Proiectele merg bine şi suntem în grafic”.

Avem sub 1.000 de kilometri de autostradă, până în prezent

România are în prezent 906 kilometri de autostradă construită și dată în trafic, sub pragul de 1.000 de kilometri de autostradă, în contextul în care 110 kilometri de autostradă au fost construiți și inaugurați înainte de 1989.

În 2020 au fost dați în circulație puțin peste 60 de kilometri de autostradă, cel mai mare număr din ultimii șapte ani.

Pentru 2021, estimarea este de 93 de kilometri drum de mare viteză la profil de autostradă și drum rapid. Mai precis, anul acesta ar putea fi inaugurați 35 de kilometri de autostradă, 40 de kilometri de drum expres și încă 18 kilometri de centură.

„Şanse reale de a fi deschise traficului le au loturile Alba Iulia-Aiud (24,25 km din A10, posibil în august dar probabil abia în toamnă), cioturile rămase de 2,2 km de la Alba Iulia Nord şi de 4 km la sud de Aiud (tot A10) şi Ungheni-Târgu Mureş (4,5 km parte din A3). Atât. 35 de km de autostradă”, afirmau reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură, la începutul anului.

Organizaţia preciza că, teoretic, „într-un scenariu foarte optimist cu autorităţi care se autodepăşesc şi un constructor la fel de motivat ca pe A7 la Bacău, la finalul lui 2021 am putea circula pe Drumul Expres DX12 Piatra Olt-Valea Mare, adică pe 21,35 km de drum expres care funcţionează ca o centură a Slatinei”.

Aceştia afirmau că, „dacă la inaugurări nu vom sta grozav, 2021 promite să ne aducă şantiere majore noi”.

Sursa foto: Asociația Pro Infrastructură

Comentarii

  1. Povesti nemuritoare!

    După 01 august 2021 vor fi câteva milione de români vaccinati care vor sa plece in concediu in Europa.
    Automat ca vor fi 3 sau 4 milioane de auto care se vor deplasa fie spre Arad -Nadlac fie spre Aiud – Gherla Oradea – Episcopia Bihor.
    Apoi Ungaria si Europa.

    Nu discut despre deplasarile spre Bulgaria, Grecia samd.

    Pe aceste segmente: la Deva – Recas trebuie modernizati, largiti cei 15 – 20 de km din actualul drum.
    Si de ce nu montati separatoare ?
    Va fi invazie auto, blocaje si veti primi injurii cat cuprinde!
    Mai mult vin si capsunarii aici cu Audili SH.

    Acelasi lucru de la Gherla la Oradea unde după estimarea mea se pot face niste modernizări, largiri, separatoare care pot fluidiza cat de cat traficul.

    Nu e o mare inginerie sa modernizati aceste doua drumuri existente pana cand va fi autostrada pe acolo.
    Vor fi bune pentru 3 sau 4 ani aceste modernizări daca se fac acum.
    Aveti mii de specialisti care gandesc nu muncesc!
    Sau ard gazul!
    Traficul Nu e fluid.

    Romanii vor evada in concediu spre vest.
    Faceti urgent modernizarile!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *