Producătorul auto Toyota își va închide fabrica din Sankt Petersburg, care funcționează de 15 ani, și va înceta producția din Rusia, anunță Kommersant, care susține însă că firma nu va părăsi Federația Rusă.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

În ultimele câteva luni, uzina companiei din Sankt Petersburg a fost inactivă din cauza problemelor logistice apărute după începerea operațiunilor militare din Ucraina. Potrivit surselor Kommersant, decizia actuală are legătură cu imposibilitatea de a relua livrările regulate. Importurile de vehicule ale mărcii în Rusia au fost suspendate până în prezent.

Pe lângă renunțarea la producția din Federația Rusă, potrivit Kommersant, compania optimizează și operațiunile biroului său din Moscova. Potrivit surselor Kommersant, compania vrea să se despartă în mod normal de angajații atât de la uzină, cât și de la birou. Mai mulți interlocutori ai Kommersant spun că aceștia vor primi compensații care vor începe de la 12 salarii.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

În prezent, fabrica va fi scoasă din uz și posibil vândută, dar producția Toyota nu va fi reluată acolo.

Cu toate acestea, nu se vorbește despre continuarea producției de mașini Toyota, subliniază un alt reprezentant.

Cu toate acestea, compania nu va părăsi Federația Rusă.

Astfel, pentru proprietarii de mașini Toyota și Lexus, nimic nu se va schimba, spun sursele Kommersant: compania va continua să ofere servicii post-vânzare. În plus, această decizie nu afectează funcționarea rețelei de distribuitori.

Producția Toyota în Rusia a început în 2007. Președintele Vladimir Putin a participat în 2005 la ceremonia de punere a primei pietre pe locul viitoarei uzine și apoi la lansarea acesteia. O altă uzină la a cărei inaugurare a participat președintele, Mercedes din regiunea Moscovei, este acum de vânzare.

Uzina Toyota a fost prima dintre fabricile de automobile din Sankt Petersburg, iar Nissan și Hyundai sunt acum, de asemenea, situate acolo, cu producția suspendată.

La Sankt Petersburg se produceau modelele Camry și RAV4, care se numărau în mod tradițional printre cele mai bine vândute modele de pe piață. Capacitatea a fost proiectată pentru a produce 100.000 de mașini pe an. În 2021, fabrica a crescut producția cu 20%, până la 80,8 mii de mașini, în aceeași perioadă compania a vândut 117,3 mii de mașini pe piața rusă (luând în considerare Lexus). De asemenea, compania a livrat mașini în Kazahstan, Belarus și Armenia: conform rezultatelor de anul trecut, cota de export a fost de 11,9% din producția uzinei din Petersburg. În perioada ianuarie-august a acestui an, potrivit AEB, vânzările Toyota și Lexus au totalizat 20.900 de mașini. Toyota a mai produs Land Cruiser Prado în Rusia, la uzina Sollers din Vladivostok, între 2013 și 2015.