Agroserv Măriuţa, compania care deţine brandul Lăptăria cu Caimac, și-a anunțat rezultatele financiare pentru primele nouă luni din 2024. Potrivit raportului publicat pe site-ul BVB, valoarea vânzărilor în primele nouă luni ale anului 2024 a fost de 66,6 milioane de lei, în creștere cu 11% față de perioada similară a anului 2023. În primele nouă luni din 2024, veniturile din exploatare s-au ridicat la 87,1 milioane de lei, care au scăzut ușor cu 2% față de aceeași perioadă a anului anterior.
Compania a încheiat primele nouă luni din 2024 cu o pierdere netă de 3,8 milioane lei, față de pierderea netă de 1,5 milioane lei înregistrat în primele nouă luni 2023, rezultatul net fiind egal cu cel brut.
“Al treilea trimestru al anului a continuat să reflecte provocările întâlnite în primele șase luni din 2024, așa cum au fost detaliate în raportul financiar aferent primului semestru. Seceta pedologică extremă a generat un grad de calamitate de 100% pentru cultura de porumb, care acoperea o suprafață de 900 de hectare. Această situație a determinat o scădere de 50% a veniturilor aferente costului producției în curs de execuție, având un impact negativ direct asupra veniturilor din exploatare. Din păcate, măsurile guvernamentale implementate până la data publicării acestui raport compensează doar într-o mică măsură pierderile suferite de producătorii agricoli din România.”, se arată în document.
Cheltuielile din exploatare au crescut ușor, cu 2%, față de primele nouă luni ale anului 2023, ajungând la 86,2 milioane de lei la sfârșitul primelor nouă luni din 2024. Cheltuielile cu materiile prime și materialele consumabile, care au scăzut cu 10%, până la 44,8 milioane de lei, au cea mai mare pondere la nivelul cheltuielilor din exploatare. Această scădere a fost determinată de un control mai strict al cheltuielilor, precum și de un mix între consumul din producția proprie și achiziții, în ceea ce privește furajul. Scăderea tendinței inflaționiste a ajutat, precum și colaborarea cu furnizori alternativi.
Alte cheltuieli din exploatare, care au atins suma de 23,3 milioane de lei, au înregistrat o creștere cu 26%, generată în principal de cheltuiala cu cultura calamitată și de creșterea progresivă a altor cheltuieli datorită creșterii vânzărilor.
Cheltuielile de personal au crescut cu 24% față de aceeași perioadă a anului anterior, situându-se la 11,8 milioane de lei, datorită modificărilor legislative din toamna anului 2023 și datorită creșterii salariilor în vederea motivării și retenției angajaților.