Autostrada Pașcani – Suceava: CNAIR a deblocat licitația pentru Lotul 2 / Ofertele se depun pe 25 noiembrie

Autostrada Moldovei Pașcani Suceava

Compania de Drumuri a deblocat licitația pentru lotul 2 al Autostrăzii Pașcani – Suceava, după ce Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor a respins, pe fond, contestația WeBuild (Italia). Noul termen pentru depunerea ofertelor este 25 noiembrie. Pentru Lotul 1, CNSC a admis, în parte contestația italienilor, dar nu și în ceea ce privește solicitarea de prelungire cu 90 de zile, iar termenul pentru depunerea ofertelor a fost stabilit pentru data de 4 noiembrie 2024.

În contestația pentru Lotul 2, transmisă anterior termenului pentru depunerea ofertelor, constructorul din Italia a solicitat prelungirea cu 90 de zile ca urmare a modificării factorului de evaluare și a acuzat CNAIR că ar fi modificat cerințele „în timpul jocului” prin transmiterea unor erate.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Decizia CNSC prin care s-a respins contestația WeBuild pentru Lotul 2 Pașcani – Suceava:

Contestația WeBuild în care acuză CNAIR că ar fi modificat cerințele:

Contractul prevede 6 luni pentru proiectare și 24 de luni pentru execuție.

Lotul 2 al Pașcani – Suceava are o lungime de 28,97 km.

„Contractul are o durată maximă de 30 de luni (6 luni proiectare și 24 de luni execuție) și prevede inclusiv construcția unui pod și a unui pasaj de o complexitate tehnică ridicată, a unui drum de legătură (5,2 km) cu Aeroportul Internațional Suceava, dar și a trei noduri rutiere:
– pod peste Râul Siret și DJ208C (845,10 m),
– un pasaj peste CF511 (625,10 m),
– Nodul Roșcani, care va asigura conexiunea cu Lotul 1 (33 km),
– Nodul rutier Dumbrăveni, la intersecția cu DJ208B (Verești – Dumbrăveni),
– Nodul rutier din proximitatea Aeroportului Internațional Suceava care va asigura atât legătura cu aeroportul, cât și cu DN29.

Tot în cadrul acestui contract, trebuie să fie construite două parcări de scurtă durată și două Spații de Servicii, în care vor fi montate 8 stații de încărcare pentru autoturismele electrice.

Parte a A7 (Autostrada Moldovei), sectorul Pașcani – Suceava (62 de km) are o valoare estimată (construcție) de 7,79 miliarde de lei (fără TVA), sumă asigurată prin Programul Transport. Autostrada va fi împărțită în două loturi, licitate independent:

– Lotul 1 (33 km): Nodul rutier Roșcani cu descărcare în DJ 208C;

– Lotul 2 (28, 97 km): Nodul Rutier care va asigura conexiunea cu Aeroportul Suceava și accesul în DN29. Pe traseu vor fi construite inclusiv:

– 23 de viaducte

– 37 de pasaje

– 12 poduri

– 8 parcări

– 2 Centre de Întreținere și Coordonare

– 5 noduri rutiere: Tătăruși – Heci (DJ208F), Dolhasca (DJ208I), Roșcani (DJ208C), Dumbrăveni (DJ208B), Aeroport Suceava (cu drum de acces în DN29”.

Traseul va începe din nord-vestul municipiului Pașcani (km 77+393 al Autostrăzii A7) și se va desfășura până în estul Municipiului Suceava, în proximitatea Aeroportului Internațional Suceava, unde se conectează cu viitorul tronson de drum de mare viteză (Suceava – Siret) care va face legătura și Punctul de trecere a frontierei Siret.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: