Bulgaria vrea să construiască al treilea pod peste Dunăre până în 2030

Podul Pieteniei Ruse Giurgiu Sursa foto: www.europarl.europa.eu

Bulgaria vrea să finalizeze până în 2030 al treilea pod peste Dunăre de lângă Ruse, arată o hartă interactivă a modului în care și când vor fi finalizate proiecte importante de infrastructură, publicată pe site-ul Ministerului Dezvoltării bulgar, scriu TRUD și Mediapool, citate de Rador.

Până în 2030, al treilea pod peste Dunăre de lângă Ruse și tunelul de sub Șipka ar trebui să fie finalizate.

Încă patru poduri peste Dunăre și încă două tuneluri sub Munții Balcani urmează să fie construite până în anul 2040, după cum arată harta interactivă.

Harta conține informații despre obiective de infrastructură rutieră și feroviară, terminale intermodale, aeroporturi, porturi, căi navigabile interne, poduri noi și tuneluri, care vor fi realizate în etape până la sfârșitul perioadei.

Harta prezintă planurile statului pentru proiectele care vor fi realizate în regiunile de planificare ale țării. Sunt vizualizate proiecte din principala și extinsa rețea TEN-T, care sunt în funcțiune în 2022 sau vor fi finalizate până în 2030.

Sunt incluse, de asemenea, obiective importante din punct de vedere strategic pentru Bulgaria, care se așteaptă să fie puse în exploatare până în 2040. Finalizarea proiectelor este planificată în diferite etape în aceast termen.

Patru autostrăzi până în 2030

În perioada 2022 – 2025 ar trebui finalizată integral construcția tronsonului de la Blagoevgrad la Krupnik pe autostrada Struma și traseul dintre Boaza și Pavlikeni pe autostrada Hemus.

Întreaga autostradă Europa de la punctul de frontieră Kalotina până la Sofia va fi finalizată și dată în exploatare.

În această perioadă trebuie modernizate și tronsoanele Vidin – Montana și Vrața – Botevgrad de pe ruta dintre Vidin și Botevgrad.

Până în 2025 vor fi făcute investiții și în modernizarea infrastructurii și îmbunătățirea condițiilor de lucru în porturile Vidin, Lom, Ruse și Silistra de pe Dunăre, precum și cele de la Marea Neagră – Varna și Burgas. Lucrările la acestea vor continua și în perioada următoare – din 2026.

Până în 2030 este planificată finalizarea lucrărilor de construcție și punerea în funcțiune a tronsonului dintre Krupnik și Kresna pe autostrada Struma, tronsonul dintre Pavlikeni și Șumen pe autostrada Hemus, precum și tronsonul dintre Kiustendil și Dupnița pe viitoarea autostradă Rila.

Pentru a facilita legăturile pe direcția nord-sud, se va lucra la finalizarea traseului dintre Montana și Vrața de pe drumul Vidin – Botevgrad și la autostrăzile Marea Neagră și Ruse-Veliko Târnovo.

Se preconizează ca lucrările de îmbunătățire a condițiilor de deplasare pe această direcție prin zona centrală a Bulgariei vor continua în direcția sud, prin modernizarea în etape a rutei dintre Veliko Târnovo și Haskovo, prin Gabrovo și Stara Zagora. Este de așteptat ca aceasta, precum și tunelul de sub Vârful Șipka, să fie finalizate până în 2030.

În această perioadă, guvernul va depune toate eforturile pentru modernizarea tronsonului de drum Montana-Sofia cu un tunel sub Petrohan, precum și pentru realizarea unui tunel pe autostrada Mării Negre.

Până la sfârșitul perioadei, este de așteptat să fie construit cel de-al treilea pod peste Dunăre, de lângă Ruse, care este legat de construcția autostrăzii Ruse-Veliko Târnovo.

Proiecte în pregătire

Harta prezintă, de asemenea, proiectele strategice de infrastructură în pregătire pentru un studiu de fezabilitate. Sunt planificate lucrări intense pentru construcția a încă 4 poduri pe fluviul Dunărea – lângă Oriahovo, Nikopole, Sviștov și Silistra.

Au fost întreprinse acțiuni pentru pregătirea construcției unui alt tunel pe sub Munții Balcani, în apropierea satului Voneșta Vodă, combinate cu modernizarea drumului Veliko Târnovo – Dimitrovgrad prin Pasul Republicii.

Sunt menționate și orașele eligibile pentru participarea la proiectul „Mobilitate Verde”. Scopul său este de a promova mobilitatea urbană durabilă prin dezvoltarea unui transport ecologic, sigur, funcțional și eficient din punct de vedere energetic.

Pentru a îmbunătăți starea transportului public urban și a promova „Mobilitatea Verde”, 40 de municipalități vor putea aplica pentru fonduri din Planul Național de Redresare și Reziliență. Obiectivele individuale sunt marcate cu pictograme sau linii, iar proiectele rutiere și feroviare, care vor fi implementate cu termenele respective în perioada până în 2040, sunt marcate prin culori diferite.

Cum funcționează harta

Harta este publicată pe site-ul Ministerului Dezvoltării Regionale și Lucrărilor Publice. Pe lângă o legendă, harta vă permite să o manervați. Puteți alege câte informații să vedeți pe ecran. Făcând clic pe un element se deschide o „fereastră” care conține descrierea proiectului, iar acolo unde descrierea este lungă, se poate deschide în fișier *.jpg (la sfârșitul „ferestrei”).

Harta a fost elaborată de un grup de lucru interministerial condus de conf. dr. Vasko Vasilev, consilier al ministrului dezvoltării regionale și lucrărilor publice, și Stoian Novakov, ministru adjunct al transporturilor și comunicațiilor. Din punct de vedere tehnic, harta este concepută de Agenția pentru Geodezie, Cartografie și Cadastru.

Sursa foto: www.europarl.europa.eu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *