Reabilitarea unei porțiuni din calea ferată care leagă Sibiul de Copșa Mică a dus la redeschiderea circulației tot cu vechile șine de cale ferată, exfoliate, teșite, uzate și cu îmbinări nesudate, plesnite la colțuri, scrie Turnul Sfatului. Constructorul spune că urmează să închidă din nou circulația când ar urma să vină noile șine.
Traficul feroviar între Sibiu și Copșa Mică a fost închis de la 1 iulie 2024 pentru reabilitarea a 1,84 de km de cale ferată aflată în zona Ocna Sibiului (între zona podului peste Visa și bălțile piscicole de la Mândra). CFR a lăsat, inițial, să se înțeleagă faptul că traficul va fi redeschis la 1 august: în realitate acest lucru s-a întâmplat pe 10 decembrie 2024.
Doar că, la nicio lună de la redeschiderea circulației, în urma unei sesizări făcute de un cititor, Turnul Sfatului a descoperit că pe tronsonul care a fost anunțat drept reabilitat au fost amplasate, în majoritate, vechile linii ferate. Unele într-o stare de degradare evidentă, fiind exfoliate, plesnite la îmbinările nesudate, care au distanțe și de aproape doi centimetri între șine.
Constructorul a declarat pentru Turnul Sfatului. „Deci noi trebuia să aducem linii de cale ferată de 108 metri. Aceste linii sunt foarte lungi și nu aveam cum să le transportăm. De aceea am amplasat vechile linii, pentru a le putea aduce pe cele noi, pe care să le amplasăm pe traseu transportându-le pe actuala cale ferată. Altfel nu se poate, altfel nu aveam cum să le aducem în șantier”, declară Ion Fanea, din partea Vest Construct SRL, pentru cititorii Turnul Sfatului.