China a prezentat prototipul celui mai rapid tren de mare viteză din lume care nu folosește levitația magnetică

Screenshot 2024-12-29 140645 Foto: captură video CCTV+/ X

Un prototip al trenului de mare viteză CR450, capabil să ruleze cu o viteză de 400 de kilometri pe oră, a fost dezvăluit duminică la Beijing de operatorul feroviar China State Railway Group (CRRC), transmite EFE, preluat de Agerpres.

În cursul testelor, trenul CR450 a atins o viteză maximă de 450 km/h, ceea ce este o dovadă a progreselor realizate de China în domeniul tehnologiei feroviare, a precizat CRRC.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Noul model este cu 50 km/h mai rapid decât actualul record de viteză comercială pentru un tren tradiţional, stabilit de modelul CR400 Fuxing, primul tren de mare viteză dezvoltat complet în China, fără tehnologie străină. Cu toate acestea, trenurile cu levitaţie magnetică, precum Shanghai Maglev, continuă să fie mai rapide, atingând viteze de până la 501 km/h.

Potrivit CRRC, noul tren de mare viteză are un consum mai mic de energie, graţie diminuării cu 22% a rezistenţei la rulare şi o greutate totală mai mică cu 10% şi totodată oferă un confort mai mare pentru pasageri, cu cabine mai mari şi mai silenţioase, servicii personalizate şi sisteme inteligente de monitorizare şi control.

China Railway va mai efectua o serie de teste pentru noul prototip pentru a se asigura că CR450 va putea intra în serviciul comercial în cel mai scurt timp posibil.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Recordul mondial pe cale ferată este deținut de francezii de la Alstom, încă din 2007, pentru o viteză de aproape de 575 km/h. Iar r cordul mondial absolut pentru trenuri este deținut de japonezi, aproximativ 581 km/h dar acela este un tren pe sustentație magnetică, deci nu se încadrează la această categorie. China face progrese foarte mari în toate direcțiile dar încă mai au de recuperat.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.