CNAIR a primit două oferte la contractul pentru montarea plaselor de siguranță pe DN 7 Valea Oltului. Trei ani cu lucrări și semafoare pe tronsonul Căciulata – Câineni

Valea oltului

CNAIR a primit două oferte la contractul de 63 milioane lei pentru asigurarea versanților pe DN 7 Valea Oltului, tronsonul Căciulata – Câineni din județul Vâlcea. CNAIR, prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri Craiova, a lansat licitația pentru rănguire și plase de protecție în septembrie, iar luni, 13 noiembrie, la termenul limită, au depus oferte constructorii Maristar și Savoy Grup Energy, potrivit datelor oficiale pe care le-a consultat Economedia. Maristar este constructorul care pune plase de siguranță pe Transfăgărășan la Bâlea Lac (detalii aici), iar Savoy Grup Energy o firmă de construcții din Satu Mare cu 14 angajați, dar susținut ca terț de Prenis, o firmă din Blaj cu 150 de angajați.

Tronsonul Călimănești/Căciulata – Brezoi corespunde lotului 3 de pe Autostrada A1 Sibiu – Pitești, lotul Tigveni – Cornetu (37 km). Pentru Lotul 3 al italienilor de la WeBuild etapa de proiectare se încheie în februarie 2024 (12 luni), iar durata de execuție este de 45 de luni. Dacă se respectă termenele și nu întârzie avizele de mediu este de așteptat ca în vara viitoare să înceapă efectiv lucrările pe loturile dintre Tigveni și Boița.

Lucrările pentru asigurarea versanților vor dura 36 de luni, se vor face pe o distanță totală de 20 de kilometri, iar în zonele cu restricții se va circula cu semafor. „Servicii de proiectare elaborare Proiect tehnic de executie, Detalii de executie, Asistenta Tehnica din partea proiectantului si Executie lucrari la obiectivul: Protectie versanti pe DN 7 km 198+200-207+000; km 216+000-219+000; km 224+000-227+300 si km 228+000-233+200

Activități ce trebuie realizate în cadrul Contractului sunt: -Elaborare proiect pentru autorizarea executării/ Elaborare/definitivare Proiect Tehnic de execuție, incluzând: – elaborare Caiete de Sarcini; – elaborare Memoriu tehnic Parte scrisa; – Parte Desenata; – Studii: Studiu topo, geotehnic, Hidraulic, Breviare calcul; – ajustarea, completarea și/sau modificarea Proiectului tehnic ca urmare a recomandărilor verificatorului/verificatorilor de proiect;/ Elaborare/definitivare Detalii de Execuție/ Execuția lucrărilor de realizare a obiectivului. Principalele categorii de lucrari, conform scenariului aprobat sunt: -ranguire suprafata si dislocarea blocurilor de roca; -sisteme de protectie cu plase ancorate; -sisteme de retentie a blocurilor cu risc de prabusire; -interventii la zidurile de retentie; -siguranta circulatiei”, arată documentația din SEAP.

„Sectoarele de drum investigate sunt pozitionate in zona defileului raului Olt, fiind delimitate pe partea vestica de peretii stancosi ai versantului muntos. Fenomenul de instabilitate al versantilor este amplificat atat de numeroase fenomene meteorologice care se produc in aceasta zona, cat si de alterarea rocilor din compozitia versantilor din cauza ciclurilor repetate de inghet-dezghet, favorizand desprinderi ale stancilor si caderea rocilor pe carosabilul drumului. De-a lungul timpului, datorita conditiilor meteo nefavorabile pe DN 7 s-a produs o serie de fenomene, calamitati, scurgeri de torenti ce au produs ebulmenti, alunecari sau prabusiri de versanti, podmol, ruperi de acostament, blocari ale carosabilului cu bolovani, dislocari de taluz cu antrenare de piatra pe partea carosabila”, transmite DRDP Craiova.

Caiet de sarcini asigurare versanți Valea Oltului:

Pe tronsoanele cu lucrări se vor monta semafoare, potrivit caietului de sarcini:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *