LVMH lucrează la vânzarea brandului său de modă Marc Jacobs, în contextul în care gigantul din industria bunurilor de lux se confruntă cu o scădere a cererii, potrivit unor persoane apropiate situației citate de Financial Times.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Conglomeratul cu sediul la Paris, care deține mărci precum Louis Vuitton, Dior și Moët Hennessy, a contactat potențiali cumpărători – inclusiv Authentic Brands, proprietarul Reebok – pentru o posibilă vânzare a casei de modă pe care o deține din 1997, au declarat două surse.
Încercarea de a renunța la unul dintre brandurile mai mici vine după o perioadă dificilă pentru LVMH, controlat de miliardarul francez Bernard Arnault. Grupul a înregistrat o scădere de 19% a acțiunilor în ultimul an, pe fondul unui recul în sectorul bunurilor de lux.
LVMH și rivalii săi au fost afectați de o combinație de factori: incertitudini comerciale care influențează consumatorii la nivel global, o scădere a cererii din partea cumpărătorilor chinezi și creșteri de prețuri care au descurajat clienții americani.
Negocierile, relatate inițial de The Wall Street Journal, sunt în desfășurare și nu există garanții că se va ajunge la un acord, au precizat sursele. LVMH și Authentic Brands au refuzat să comenteze.
Joi, LVMH a anunțat că profitul operațional a scăzut cu 15%, ajungând la puțin peste 9 miliarde de euro în prima jumătate a anului — o performanță totuși puțin mai bună decât estimările analiștilor.
Divizia principală a LVMH, cea de modă și marochinărie, a raportat o scădere accentuată a vânzărilor trimestriale, semnalând o cerere în continuare slabă pentru produse de lux, după o perioadă de scumpiri și incertitudini economice.
În cadrul conferinței de rezultate de joi, directoarea financiară a LVMH, Cécile Cabanis, a declarat că grupul, cunoscut pentru achizițiile frecvente, este deschis să vândă branduri care nu se mai potrivesc portofoliului său, menționând decizia de anul trecut de a renunța la participațiile din Off-White și Stella McCartney.
„Nu vom păstra branduri dacă considerăm că nu adaugă valoare sau dacă nu suntem operatorul potrivit pentru ele”, a spus Cabanis.
Cea mai recentă tranzacție majoră a LVMH a fost achiziția de 16,2 miliarde de dolari a bijutierului american Tiffany.
Fondat în 1984 de Marc Jacobs, brandul omonim este cunoscut pentru gențile sale de designer și accesoriile de lux. Jacobs a fost director de creație la LVMH între 1997 și 2014.
Într-o perioadă slabă pentru activitatea de fuziuni și achiziții, grupul italian de modă Prada a încheiat în aprilie o tranzacție de 1,38 miliarde de dolari pentru a cumpăra rivalul Versace de la Capri Holdings, plătind cu 200 de milioane de dolari mai puțin decât prețul discutat inițial, a relatat anterior Financial Times.