Gebrüder Weiss România vizează extinderea spațiilor logistice cu circa 20% în următorul an pentru hub-urile din Sibiu și pentru cele din apropiere de București. Compania deține, în acest moment, centre logistice cu o suprafață totală de aproximativ 65.000 de metri pătrați, având un grad mediu de ocupare de 90%.
Cea mai mare suprafață logistică a Gebrüder Weiss România este concentrată în apropierea Capitalei, însumând 35.000 mp în 4 hub-uri. Al doilea centru din punct de vedere al mărimii este localizat în Arad, cu 15.000 mp, urmat de hub-ul din Cluj-Napoca, cu 7.000 mp, și cele din Sibiu și Brașov cu 5.000 mp fiecare. Compania mai ocupă spații de 3.000 mp și în Constanța, Craiova și Bacău.
„Din totalul celor cca. 65.000 mp de spațiu logistic pe care îl gestionăm pe plan local, aproximativ 15% este proprietatea companiei, restul fiind închiriat în parcuri logistice de mare anvergură. Pentru întreaga suprafață, procentul de ocupare este permanent de 90%. Desigur, există și un grad de fluctuație a ocupării de câteva procente, determinat în special de sezonalitatea produselor, campanii promoționale, finalul de lună când se încearcă atingerea țintelor de vânzări sau perioadele de Sărbători și Black Friday”, a declarat Mirela Brojban, Business Unit Manager Soluții Logistice în cadrul Gebrüder Weiss România.
Ținând cont de aceste aspecte, reprezentanta companiei a subliniat că, în următoarea perioadă, Gebrüder Weiss România vizează extinderea suprafețelor logistice pentru hub-urile din apropierea Capitalei, cât și pentru centrul din Sibiu cu cca. 20%.
„În acest moment, clientul de spații logistice Gebrüder Weiss România este reprezentat, de cele mai multe ori, de companii mari, multinaționale, cu o cotă de piață importantă, pentru care avantajele puse la dispoziție de spațiile noastre, dar și de serviciile pe care le oferim, sunt fundamentale. Printre cei circa 2.000 de clienți pe care îi deținem în portofoliu pe plan local, majoritatea activează în domenii precum industria de petrol și gaze, retail, mobilier, automotive sau telecomunicații”, a mai spus Mirela Brojban.
Tocmai din acest motiv, ponderea clienților care aleg doar serviciile de depozitare este una redusă. Majoritatea partenerilor companiei optează pentru o gamă largă de servicii logistice în care sunt incluse cele de transport sau cele de comisionare vamală. De altfel, de cele mai multe ori clienții care aleg doar serviciile logistice de depozitare și manipulare marfă sunt cei ale căror mărfuri nu sunt destinate consumatorului final.
Piața de spații logistice – concentrată în câteva orașe mari
Potrivit afirmațiilor reprezentantei Gebrüder Weiss România, piața autohtonă de spații logistice este ofertantă și în continuă creștere de la an la an.
„România a devenit, în ultimii ani, un hub logistic pentru piețele din sud-estul Europei, atrăgând astfel investiții pe acest segment, ceea ce a dus la o extindere a suprafețelor industriale. Estimăm că evoluția va fi una pozitivă și în următorii ani, în special datorită creșterii pieței de e-commerce. De asemenea, odată cu dezvoltarea infrastructurii rutiere, România va atrage cu siguranță mai multe investiții ce vor presupune o lărgire a suprafețelor logistice”, a subliniat Mirela Brojban.
Piața de spații logistice este concentrată în jurul a câtorva orașe mari, Capitala fiind pe primul loc, urmată de Timișoara și Ploiești. La polul opus, zona de Est a țării este cea mai slab reprezentată, în special din cauza lipsei de infrastructură rutieră modernă.
„În situația în care infrastructura rutieră, în special în zona de Est, nu se dezvoltă în viitorul apropiat, majorarea suprafețelor logistice și crearea de depozite suplimentare va fi direcționată tot către orașele unde deja se află cele mai mari proiecte de acest tip”, a încheiat Mirela Brojban.
Prezentă în România încă din anul 1994, Gebrüder Weiss se bazează pe o infrastructură națională de hub-uri logistice situate în București, Arad, Sibiu, Cluj, Bacău, Brașov, Constanța și Craiova.
Din 2018, compania a lansat în România şi un serviciu de livrări la domiciliu, axat pe comenzile de marfă tip cargo – Home Delivery, iar în 2020 a deschis un hub logistic dedicat acestui serviciu, de unde sunt gestionate operațiunile de cross-docking, terminalul deservind întreaga țară.