Parlamentul European (PE) a adoptat o rezoluție privind siguranța rutieră din UE, care urmărește atingerea țintei de zero decese pe străzile Europei și vine cu o măsură care solicită introducerea de subvenții și de asigurări pentru mașinile cu un nivel ridicat al siguranței (EuroNCAP), care lovește Dacia în plex, după ce mașinile sale au primit doar două stele la testele EuroNCAP pentru siguranță.
„Pasagerii autoturismelor care au primit cinci stele la ultimele teste din Programul european pentru evaluarea vehiculelor noi (Euro NCAP) au avut un risc de rănire mortală cu 68 % mai mic și un risc de rănire gravă cu 23 % mai mic decât cel al pasagerilor din autovehiculele care au primit două stele”, scrie în rezoluția PE.
Parlamentarii europeni „invită statele membre să ofere stimulente fiscale și solicită asigurătorilor privați pentru achiziționarea și utilizarea de vehicule cu cele mai înalte standarde de siguranță, de asemenea, invită Comisia să revizuiască legislația privind etichetarea automobilelor pentru a include informații suplimentare la punctul de vânzare și în format digital cu privire la ratingul de siguranță al vehiculelor noi.
Iar Dacia ar fi cea mai lovită marcă auto europeană, mașinile sale primind două, maximum trei stele rating de siguranță.
Asta deși, oficialii Dacia au explicat că mașinile pe care le produc nu vor avea niciodată nivelul maxim de siguranță disponibil pe piață, din cauza costurilor acestor tehnologii, dar și din cauză că persoanele care cumpără mașinile Dacia nu sunt dispuse să plătească pentru ele.
Cel mai recent, modelul Sandero a primit doar două stele EuroNCAP, deoarece sistemele de asistență nu îndeplinesc toate standardele stabilite, iar modelul lansat recent, Jogger, are același sistem de siguranță de pe Sandero, așa că scorul pe care îl va obține nu prea are cum să fie mai mare.