Piața auto europeană (UE + EFTA + UK) a dat semne de revigorare în noiembrie 2025, cu o creștere totală de 4,3%, însă vedeta grupului Renault rămâne Dacia, arată datele publicate de ACEA (Asociația Europeană a Producătorilor de Automobile).
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
EFTA este o organizație interguvernamentală ce promovează liberul schimb și cooperarea economică, având ca state membre Islanda, Liechtenstein, Norvegia și Elveția
Marca românească a raportat volume în creștere, consolidându-și poziția în topul preferințelor europenilor.
Conform datelor oficiale ACEA, Dacia a vândut un volum semnificativ de unități.
-
Înmatriculări noi (Noiembrie 2025): 47.562 unități (în întreaga Europă – UE, EFTA și Regatul Unit).
-
Evoluție lunară: O creștere de +8,4% față de noiembrie 2024 (când s-au înmatriculat 43.873 unități).
-
Cota de piață în noiembrie: 4,4% (în creștere față de 4,2% în aceeași lună a anului trecut).
Bilanțul după 11 luni, peste jumătate de milion de mașini
Dacia își menține traiectoria ascendentă și la nivelul întregului an.
-
Total înmatriculări (Ianuarie – Noiembrie 2025): 534.603 unități.
-
Creștere anuală: +3,5% față de primele 11 luni ale anului 2024.
-
Cota de piață la 11 luni: Se menține la 4,4%.
Dacia, „motorul” Grupului Renault
În cadrul Grupului Renault, Dacia a avut o performanță mai solidă decât marca-mamă în noiembrie. În timp ce brandul Renault a crescut cu doar 1,1%, Dacia a urcat cu 8,4%, fiind principalul motor de creștere pentru grup (care, per total, a înregistrat un avans de 3,1% în noiembrie).
Piața totală din Uniunea Europeană a ajuns la 898.318 mașini noi în noiembrie, creșterea fiind susținută în special de redresarea segmentului de mașini electrice (BEV) și hibride în țări cheie precum Germania și Franța.

Sursa foto: media.dacia.ro