Ediţia Black Friday 2025 va continua trendul pozitiv al comerţului electronic din România şi va seta noi recorduri privind numărul de comenzi şi valoarea lor, estimează Asociaţia Română a Magazinelor Online (ARMO), transmite Agerpres.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
“Black Friday 2024 a fost un succes fără precedent pentru sectorul de comerţ electronic din România, cu vânzări care au depăşit estimările atât ca valoare, cât şi ca număr de comenzi. Pentru 2025, ne aşteptăm la o evoluţie pozitivă cu multe oportunităţi pentru clienţi. Având în vedere perspectivele privind inflaţia, zilele acestea consumatorii români au ocazia să cumpere multe produse la preţuri cu care probabil nu se vor mai întâlni prea curând. Pot avea un eveniment foarte reuşit dacă urmăresc câteva recomandări simple. Black Friday nu mai este doar o zi a reducerilor, ci o confirmare anuală a maturităţii comerţului online din România”, a declarat, într-un comunicat de presă, directorul executiv al ARMO, Cristian Pelivan.
În acelaşi timp, specialiştii asociaţiei de profil le recomandă consumatorilor să fie atenţi la cinci aspecte esenţiale pentru o experienţă sigură şi bună de Black Friday 2025.
Astfel, este nevoie de o verificare a site-urilor înainte de a plasa o comandă (date de contact vizibile, termeni şi condiţii afişate într-un loc vizibil), apoi de atenţie la nivelul reducerilor (reducerile de Black Friday trebuie raportate la cel mai mic preţ din ultimele 30 de zile).
De asemenea, lista de cumpărături trebuie pregătită din timp pentru a profita eficient de ofertele dorite, în timp ce utilizarea metodelor de plată sigure reprezintă un alt aspect de luat în seamă, pe marginea căruia ARMO vine cu un sfat: “Nu oferiţi datele dvs. de pe carduri la telefon, nu faceţi plăţi în conturi personale prin transfer bancar”.
Nu în ultimul rând, trebuie verificată politica de retur şi de garanţie. Conform legislaţiei, clientul are dreptul de a returna produsele achiziţionate online în termen de 14 zile, chiar cu perioade extinse în cazul unor retaileri.
Potrivit estimărilor membrilor asociaţiei, interesul consumatorilor pentru reducerile de Black Friday rămâne ridicat, iar magazinele online se pregătesc cu oferte competitive şi procese logistice îmbunătăţite, pentru a asigura o experienţă de cumpărare rapidă şi sigură.
Lansată în anul 2010, Asociaţia Română a Magazinelor Online reprezintă magazinele online din România şi susţine interesele membrilor săi. Organizaţia este membră a Ecommerce Europe, singura voce a sectorului de comerţ electronic european, ce reprezintă peste 150.000 de companii prin intermediul asociaţiilor naţionale.

Sursa: Pixabay