Grupul feroviar și logistic Grampet, controlat de omul de afaceri Gruia Stoica, anunţă lansarea trenului Leon, primul tren Diesel Multiple Unit construit integral în România după cel de-al Doilea Război Mondial.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Lansarea trenului va avea loc în cadrul unui eveniment organizat în data de 19 iunie, cu o călătorie pe ruta București Nord – București Băneasa.
„Leon, un simbol al revitalizării industriei feroviare românești, este cel mai modern și mai performant automotor fabricat de Electroputere VFU Pașcani, membră a Grampet Group”, spun reprezentanții grupului deținut de omul de afaceri Gruia Stoica.
Trenul , este proiectat şi realizat de Electroputere VFU Paşcani, companie membră a Grampet Group.
Trenul are o capacitate de 155 de locuri pe scaune şi este dotat cu aer condiţionat, spaţii pentru bagaje mari şi biciclete, ferestre panoramice, izolaţie fonică şi toaletă ecologică adaptată persoanelor cu dizabilităţi.
Trenul este destinat transportului de călători pe distanțe medii. Astfel, acesta ar trebui să fie folosit doar regional, pe distanțe de maximum 300 de km.
Constructorul a ales modelul Diesel, deoarece mare parte din rețeaua feroviară din România nu este electrificată, scrie bzi.ro.
Tracțiunea este făcută de către două Power-Pack-uri MTU de câte 390 kW fiecare, care să respecte normele de poluare impuse.
Garnitura ar putea circula cu o viteză de până la 120 de km pe oră.
Trenul Leon a fost văzut anterior la teste pe liniile din Pașcani, și acum urmează să fie lansat oficial.
Ultimele trenuri românești au fost construite de Malaxa în urmă cu 90 de ani, titrează bzi.ro.
Deocamdată nu au fost stabilite prețuri inițiale pentru modelul Leon, însă în viitorul apropiat urmează să fie scoase pe piață.