Franchwise: Piața de francize din România, în creștere. 8 idei de afaceri din HoReCa pentru antreprenorii români

Bubble Waffles, franciza, clătite Sursa foto: Pexeles

Afacerile în HoReCa devin tot mai atractive pentru antreprenorii români, mai ales în sistem de francize, potrivit Franchwise, companie de consultanță în domeniul francizelor. „Vedem un interes tot mai mare pentru industria HoReCa, unde anual se deschid 200 de noi francize”, a declarat Raluca Voicu, Brand Ambassador Franchwise.

Cadrul structurat, suportul oferit de consultanți pe tot parcursul business-ului, resursele necesare bine calculate încă de la început și riscurile mult mai reduse: acestea sunt principalele motive pentru care francizele au atras atenția românilor care își doresc să treacă la antreprenoriat.

Iată 8 idei de francize HoReCa populare printre antreprenorii români:

1. Ted’s Coffee Co. este un coffee shop de tip „on-the-go” care necesită o investiție de aproximativ 40.000-50.000 de euro. Diferențiatorul său stă în atmosfera prietenoasă, ideală pentru socializare.

2. Fruitisimo este cel mai mare lanț de fresh juice bar din Europa de Est și poate fi adus pe piața românească cu o investiție între 150.000 și 200.000 de euro. Suma acoperă taxa de exclusivitate pentru România și primele trei unități Fruitisimo, care vor marca debutul partenerului masterfrancizat.

3. Treevi Pizza este una dintre cele mai extinse francize locale și necesită o investiție de la 70.000 de euro. Suma acoperă toate cheltuielile, de la amenajare, dotare cu echipamente, mobilier și asigurarea stocului inițial de materii prime, până la taxa de franciză, garanțiile la proprietar pentru închirierea spațiului, costul cu training-ul inițial al personalului și al francizatului, dar și capitalul circulant de lucru necesar în primele luni operaționale.

4. Maia Pizza este prima franciză de pizza exclusiv delivery din România, potrivită pentru orașele cu peste 150.000 de locuitori. Afacerea necesită o investiție între 45.000 și 65.000 de euro și se poate realiza în două formate: Delivery sau Cloud Kitchen. Viitorul francizat are nevoie de un spațiu cu o suprafață cuprinsă între 25 și 45 mp, în funcție de modelul ales.

5. Harry’s Ramsden’s este un brand britanic popular la nivel internațional, bazat pe Fish & Chips, care necesită o investiție de 300.000 de lire sterline. Cifra de afaceri potențială este evaluată între 500.000 și 1.100.000 de lire sterline.

6. Leonidas este un furnizor de praline belgiene, ce se diferențiază prin varietate și înaltă calitate. Costurile pentru deschiderea unei astfel de francize sunt cuprinse între 25.000 euro și 65.000 de euro, calculate după specificul fiecărei locații. Viitorul partener francizat are posibilitatea să aleagă între trei tipuri de formate de magazin, adaptate specificului pieței și locului unde va deschide.

7. Bubble Waffles este o franciză potrivită pentru orașele medii și mari, care presupune o investiție de aproximativ 40.000-50.000 de euro. Suma acoperă tot ce este nevoie pentru a deschide o locație funcțională. Bubble Waffles a început în Costinești și s-a extins rapid în alte orașe din România.

8. Simigeria Petru este un business care se adaptează oricărei perioade. Conceptul necesită o investiție cuprinsă între 80.000 de euro și 90.000 de euro, în funcție de mărimea locației și de stadiul dotărilor tehnice la momentul preluării. Suma include atât cheltuielile cu amenajarea și dotarea de echipamente și mobilier, cât și cheltuielile cu partea de software. Sunt incluse și stocul inițial de materii prime, garanțiile de închiriere a spațiului și cele cu capitalul circulant de lucru pentru primele luni operaționale.

Datele Franchwise arată că recuperarea investiţiei în sectorul francizelor de HoReCa se face în general între 2,5-3 ani pentru locaţiile premium, iar atingerea pragului de rentabilitate se face în 2-3 luni. Totuşi, pentru un bun management financiar al locaţiilor francizate, este recomandat să existe un fond de rezervă de 4-6 luni operaţionale.

Franchwise este o companie de consultanță specializată în domeniul francizelor din România, ce contribuie la dezvoltarea mediului antreprenorial românesc. Până în prezent, Franchwise a ajutat peste 60 de companii din România să se extindă prin sistemul de franciză și a dezvoltat în piață mai mult de 300 de proiecte de franciză, însumând investiții totale de peste 22 de milioane de euro.