Furnizorii europeni de componente auto au închis unele fabrici și linii de producție, după ce China a restricţionat exporturile de metale rare

Aptiv România fabrică componente auto (2)

Mai multe uzine şi linii de producţie ale furnizorilor europeni de componente auto au fost închise din cauza lipsei de metale rare, provocată de decizia Chinei de a impune restricţii la astfel de exporturi, a anunţat, miercuri, Asociaţia Europeană a Furnizorilor Auto (CLEPA), care a avertizat că urmează şi alte închideri, transmite Reuters, citată de Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Din cele câteva sute de solicitări de acordare de licenţe de export depuse de furnizorii auto de la începutul lunii aprilie, doar un sfert au fost acordate până acum, a dezvăluit CLEPA, adăugând că unele solicitări au fost respinse din cauza a ceea ce asociaţia a descris drept “motive extrem de procedurale”.

“Procedurile par să varieze de la o provincie la alta şi, în mai multe cazuri, au fost solicitate informaţii sensibile cu privire la proprietatea intelectuală”, subliniază CLEPA.

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
trazactii calcule sedintă
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

Reprezentanţii Asociaţiei au adăugat că, în cazul în care procedurile nu vor fi urgentate, mai multe uzine ar putea să fie afectate în următoarele trei-patru săptămâni, pe măsură ce stocurile se vor epuiza.

Decizia din luna aprilie a autorităţilor chineze de a suspenda exporturile pentru o gamă largă de metale rare şi magneţi a dat peste cap lanţurile de aprovizionare ale producătorilor auto, firmelor din sectorul aerospaţial, companiilor din industria semiconductorilor şi ale industriei de apărare din întreaga lume, astfel că mai multe organisme reprezentative din Germania, SUA şi India au făcut un apel la politicienii din ţările lor să facă presiune asupra Beijingului pentru o soluţie rapidă.

Marţi, Asociaţia Constructorilor Germani de Automobile (VDA) a avertizat şi ea că restricţiile impuse de China la exporturile de metale rare, care sunt utilizate într-o gamă largă de componente, ar putea provoca în curând întreruperi în activitatea de producţie.

Potrivit preşedintelui VDA, Hildegard Mueller, China a eliberat unele autorizaţii unui număr redus de producători de metale rare, inclusiv pentru furnizorii producătorului auto german Volkswagen, dar este vorba de cantităţi insuficiente pentru a asigura o producţie fără probleme.

Săptămâna trecută, producătorul german de componente auto Bosch a spus şi el că furnizorii au fost blocaţi de noile proceduri chineze, mai stricte, de acordare a licenţelor de export.

Majoritatea analiştilor crede că autorităţile de la Beijing se folosesc de aceste restricţii ca instrument de presiune diplomatică, deoarece nu există alternative la metalele rare furnizate de China.

Comentarii

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.