Mai multe uzine şi linii de producţie ale furnizorilor europeni de componente auto au fost închise din cauza lipsei de metale rare, provocată de decizia Chinei de a impune restricţii la astfel de exporturi, a anunţat, miercuri, Asociaţia Europeană a Furnizorilor Auto (CLEPA), care a avertizat că urmează şi alte închideri, transmite Reuters, citată de Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Din cele câteva sute de solicitări de acordare de licenţe de export depuse de furnizorii auto de la începutul lunii aprilie, doar un sfert au fost acordate până acum, a dezvăluit CLEPA, adăugând că unele solicitări au fost respinse din cauza a ceea ce asociaţia a descris drept “motive extrem de procedurale”.

“Procedurile par să varieze de la o provincie la alta şi, în mai multe cazuri, au fost solicitate informaţii sensibile cu privire la proprietatea intelectuală”, subliniază CLEPA.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

Reprezentanţii Asociaţiei au adăugat că, în cazul în care procedurile nu vor fi urgentate, mai multe uzine ar putea să fie afectate în următoarele trei-patru săptămâni, pe măsură ce stocurile se vor epuiza.

Decizia din luna aprilie a autorităţilor chineze de a suspenda exporturile pentru o gamă largă de metale rare şi magneţi a dat peste cap lanţurile de aprovizionare ale producătorilor auto, firmelor din sectorul aerospaţial, companiilor din industria semiconductorilor şi ale industriei de apărare din întreaga lume, astfel că mai multe organisme reprezentative din Germania, SUA şi India au făcut un apel la politicienii din ţările lor să facă presiune asupra Beijingului pentru o soluţie rapidă.

Marţi, Asociaţia Constructorilor Germani de Automobile (VDA) a avertizat şi ea că restricţiile impuse de China la exporturile de metale rare, care sunt utilizate într-o gamă largă de componente, ar putea provoca în curând întreruperi în activitatea de producţie.

Potrivit preşedintelui VDA, Hildegard Mueller, China a eliberat unele autorizaţii unui număr redus de producători de metale rare, inclusiv pentru furnizorii producătorului auto german Volkswagen, dar este vorba de cantităţi insuficiente pentru a asigura o producţie fără probleme.

Săptămâna trecută, producătorul german de componente auto Bosch a spus şi el că furnizorii au fost blocaţi de noile proceduri chineze, mai stricte, de acordare a licenţelor de export.

Majoritatea analiştilor crede că autorităţile de la Beijing se folosesc de aceste restricţii ca instrument de presiune diplomatică, deoarece nu există alternative la metalele rare furnizate de China.