Guvernul a aprobat proiectul prin care termenul de emitere a autorizaţilor de construire e redus la 65 de zile

muncitor, constructii

Guvernul a aprobat, în şedinţa de miercuri, proiectul de Lege privind Codul Amenajării Teritoriului, Urbanismului şi Construcţiilor, act normativ care permite emiterea de autorizaţii de construire mult mai repede şi cu mai puţină birocraţie, ministrul Dezvoltării Cseke Attila precizând că termenul de emitere, care, astăzi, în practică, poate ajunge şi la un an, va fi redus la 65 zile, scrie News.ro.

Conform lui Cseke, este cel mai important act normativ în construcţii din ultimii 20 de ani, care eficientizează şi simplifică procesele de avizare, autorizare şi monitorizare în domeniile urbanismului, amenajării teritoriului şi construcţiilor.

Ministrul a subliniat: prin acest Cod, termenele de avizare a documentaţiilor de urbanism şi de autorizare a lucrărilor de construire vor fi considerabil reduse, astfel încât să nu se mai „plimbe” documentaţiile de la o instituţie la alta.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Actul normativ reduce termenul de aprobare a PUG-urilor şi PUZ-urilor, precum şi termenul de elaborare a studiilor de fezabilitate, şi se creează o platformă digitală naţională pentru emiterea certificatelor de urbanism, a avizelor şi a autorizaţiilor de construire, prin ghişeul unic naţional al construcţiilor, astfel încât să nu mai existe suprapuneri sau contradicţii între bazele de date, strategii de dezvoltare, masterplanuri ale diferitelor instituţii, facilitând şi simplificând procedurile pentru obiectivele majore de investiţii.

Prin Cod, se propune şi crearea unui Registru naţional al clădirilor, un sistem informatic care va conţine datele despre toate construcţiile autorizate, indiferent de finanţare – public sau privat, inclusiv date privind riscul seismic al clădirilor.

„Sistematizarea legislaţiei şi fundamentarea unor noi concepte, sub forma unui cadru legislativ complex, coerent şi stabil, vor conduce la îmbunătăţirea calităţii mediului construit, asigurarea dreptului constituţional la un mediu sănătos, echilibru între interesul general şi cel individual, dezvoltare echilibrată şi sustenabilă, stabilitatea şi predictibilitatea mediului investiţional şi, implicit, competitivitate economică”, precizează Ministerul Dezvoltării.

În mediul rural, se vor putea construi, doar cu notificarea primăriei, locuinţe unifamiliale pentru folosinţa proprie, cu parter, fără subsol, de 150 mp, pe bază de proiecte proprii, întocmite de specialişti sau proiecte tip puse la dispoziţie de autorităţile locale. De asemenea, cu notificarea primăriei şi fără autorizaţie de construure, se vor putea închide balcoanele în blocuri, se vor putea construi garaje, terase acoperite, pergole sau bucătării de vară.

Reguli mai aspre pentru construcţiile fără autorizaţie

Pentru descurajarea lucrărilor fără autorizaţie de construire, se introduce o autorizaţie de regularizare, care impune conformarea construcţiei la toate normele aplicabile şi avizarea corespunzătoare a documentaţiei. În plus, procedura de regularizare este supusă unei taxări mai mari de zece ori decât cea existentă, ceea ce conduce la un beneficiu important pentru bugetul local.

Pentru asigurarea unei calităţi controlabile a pieţei de construcţii, firmele de construcţii vor fi certificate, iar cele care nu dovedesc că satisfac cerinţele tehnice şi administrative necesare nu pot participa la licitaţiile la care nu sunt certificate. De exemplu, o firmă care nu are specialiştii necesari pentru certificare de lucrări în domeniul sanitar nu va putea participa la licitaţii pentru reabilitări sau construire de spitale – a precizat ministrul Dezvoltării.

Actul normativ propune şi introducerea taxei de echipare edilitară pentru dezvoltările mari (cu peste 500 de unităţi locative), care se va plăti către bugetul local, cu destinaţia clar definită pentru infrastructură edilitară, rutieră, sanitară, educaţională.

„Astfel, nu vom mai avea cartiere întregi construite haotic, fără asigurarea infrastructurii edilitare şi rutiere sau fără cabinete medicale, creşe, grădiniţe şi şcoli – funcţiuni esenţiale pentru o locuire sănătoasă şi echilibrată, iar părinţii nu vor mai fi nevoiţi să străbată zeci de kilometri pentru a-şi duce copiii la o unitate de învăţământ”, a subliniat Cseke Attila.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Uneori a durat si 10 ani pentru montarea suveicilor ISC, coruptilor ISU, inscaunarea unui primar corupt, sef urbanism amabil de infractiunie, plata spagilor si Ok-ul tuturor pentru aprobarea constructiei cu proiecte false, expertize MLPAT false si avize/autorizatii false sau lipsa.

  2. Inainte de a aprecia prevederile viitorului cod, consider că ar trebui să cunoaştem conjunctura şi cauzele pentru care obţinem rezultate nemulţumitoare în domeniul calităţii şi a disciplinei din construcţii.

    In proiectul de cod s-au introdus PALEATIVE, care pot fi apreciate doar de necunoscătorii domeniului. Principiile şi mecanismele care funcţionează în Uniunea Europeană sunt altele. Este o ILUZIE că viitorul cod poate aduce rezultate mai bune, atât timp cât NICI DEZIDERATELE IMPORTANTE descrise în „Expunerea de motive” a proiectului, NU VOR FI IMPLEMENTATE în viitorul cod.
    „Prin intermediul Codului Amenajării Teritoriului, Urbanismului și Construcțiilor se propune UN PROCES MAJOR DE REFORMARE care să permită o reconcepere și o abordare inovativă a proceselor”. Insă procesul major de reformare LIPSEŞTE CU DESĂVÂRŞIRE din CATUC.
    SOLUŢII pentru REFORMARE EXISTĂ. Problema este că modele performante, care şi-au probat eficienţa în ţări ale UE dezvoltate, NU SE DOREŞTE SĂ FIE IMPLEMENTATE ÎN ROMÂNIA.

    Vă propun să analizaţi două articole, publicate de „Revista Construcţiilor” intitulate „CODUL AMENAJĂRII TERITORIULUI, URBANISMULUI ŞI CONSTRUCȚIILOR ÎNTRE VIS ŞI REALITATE” şi DUPĂ ACEEA SĂ TRAGEŢI CONCLUZII.

    https://www.revistaconstructiilor.eu/index.php/2022/05/01/codul-amenajarii-teritoriului-urbanismului-si-constructiilor-intre-vis-si-realitate-ii/
    https://www.revistaconstructiilor.eu/index.php/2022/03/01/codul-amenajarii-teritoriului-urbanismului-si-constructiilor-intre-vis-si-realitate-i/

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.