Jumbo va deschide două noi magazine fizice în România, în 2022, iar compania își propune să lanseze și un magazin online în ultimul trimestru al anului 2022, scrie publicația grecească Money Review, citată de Rador.
Planurile grupului mai includ deschiderea înainte de Paște a unui magazin în Mytilene, Grecia, și mai târziu în cursul anului a unui magazin în Cipru. Se estimează de asemenea că după septembrie 2022, va fi deschis și primul magazin Jumbo din Israel în regim de franciză, în baza acordului încheiat de grupul grecesc cu grupul FOX. Cheltuielile globale pentru investiții ale companiei se vor cifra la 50-60 de milioane de euro în 2022.
Jumbo mai afirmă că va înlocui până la 25% din produsele furnizate de piețele asiatice, fie apelând la furnizori alternativi, fie retrăgând o serie de produse, urmând a le readuce pe rafturi atunci când vor fi la un preț corect, a declarat, ieri, șeful grupului, Apostolos Vakakis, în cadrul adunării generale extraordinare a acționarilor.
El nu a ezitat să critice încă o dată companiile transportatoare de containere, spunând: „De ceea ce se întâmplă în lanțul de aprovizionare nu este responsabil exclusiv coronavirusul, ci și dorința partenerilor din lanțul de aprovizionare de a se bucura de profituri dincolo de orice activitate rezonabilă pe care o furnizează. Industria containerelor va avea mai multe profituri în 2022 decât Google și Microsoft la un loc”, consideră Vakakis.
Pentru a face față problemelor cauzate de perturbările continue din lanțul de aprovizionare, Jumbo a început realizarea treptată de stocuri. Mai ales că la sfârșitul anului 2021 stocurile erau aproape epuizate.
„Plătim costuri de captivitate. De asemenea, costul energiei, al salariilor, al materiilor prime. Noua realitate se va transpune treptat în costurile de exploatare dacă ceva nu se va schimba, adică dacă absurdul nu devine treptat logic. Nu sunt un prezicător al viitorului. Bugetele noastre ar trebui să țină cont de cum stau lucrurile astăzi”, a mai spus Vakakis. Întrebat dacă grupul ar putea crește prețurile, șeful Jumbo a răspuns:
„Taxele de transport au crescut de mai multe ori. Prețul energiei electrice a crescut cu 50%. Nu am capacități divine de a elimina creșterile din taxele de transport și prețul energiei electrice. Prețurile produselor vor crește ca ultimă soluție”.