CFR Infrastructură a primit 19 oferte la licitația pentru modernizarea și electrificarea Magistralei M 300 Cluj-Napoca – Oradea, al doilea cel mai mare proiect feroviar finanțat prin PNRR. Linia de tren dintre Cluj, Oradea și Episcopia Bihor până la frontiera cu Ungaria are o lungime de 166 km, iar valoarea întregului proiect este de peste 7,5 miliarde lei, din care finanțarea prin PNRR acoperă 6,5 miliarde lei.
„Proiectul vizează electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată Cluj – Oradea – Episcopia Bihor şi presupune realizarea unei infrastructuri ce va permite viteze maxime cuprinse între 100 km/h şi 160 km/h. Electrificarea şi reabilitarea tronsonului de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor conduce la realizarea unei infrastructuri feroviare optimizate. Traseul de cale ferată proiectat se va desfăşura în general pe actualul tronson de cale ferată existent, cu excepţia unor zone în care este necesară mărirea razelor curbelor în vederea îmbunătăţirii condiţiilor de circulaţie şi asigurării parametrilor pentru circulaţia cu viteză sporită. Prin proiect se realizează 18.0 km de linie dublă nouă. Se desfiinţează trecerile la nivel care nu respectă reglementările şi se realizează pasaje denivelate”, arată Nota de Fundamentare.
Durata lucrărilor este de 4 ani, iar lucrările se fac pentru creșterea vitezei la 160 km/h pentru trenurile de călători, respectiv 120 km/h pentru trenurile de marfă. Traseul ar putea fi inclus în proiectul liniei de mare viteză Budapesta – București – Constanța. „Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA informează că 19 operatori economici au depus oferte la procedurile de licitație deschisă pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie lucrări de electrificare și reabilitare a liniei de cale feratǎ Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor Frontieră (166,2 km), pentru creșterea vitezei de circulație la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă cadrul procedurilor de licitație publică, împărțite în patru loturi, au fost depuse următoarele oferte pentru fiecare lot, astfel:
Lot 1 Cluj-Napoca – Aghireș – 5 operatori economici
1. Asocierea FCC CONSTRUCCION S.A., CCN ALTYAPI YATIRIMLARI VE INȘAAT ANONIM ȘIRKETI ANKARA SUCURSALA BUCURESTI, GÜLERMAK AĞIR SANAYI İNŞAAT VE TAAHHÜT A.Ş.
2. PORR CONSTRUCT
3. Asocierea S.C. ALSTOM TRANSPORT S.A. ARCADA COMPANY
4. Asocierea WEBUILD SPA – MILANO, SALCEF, IMPRESA PIZZAROTTI& C SPA ITALIA S.P.A.
5. YAPI MERKEZI İNŞAAT VE SANAYI A.Ş., MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S
Valoarea financiară estimată: 1.505.138.213,54 RON, fără TVA
Lotul 2 Aghireș – Poieni – 4 operatori economici
1. Asocierea ARCADA COMPANY, S.C. ALSTOM TRANSPORT S.A
2. Asocierea FCC CONSTRUCCION S.A, CCN ALTYAPI YATIRIMLARI VE INȘAAT ANONIM ȘIRKETI ANKARA SUCURSALA BUCURESTI, GÜLERMAK AĞIR SANAYI İNŞAAT VE TAAHHÜT A.Ş.
3. Asocierea WEBUILD SPA – MILANO, SALCEF SPA, IMPRESA PIZZAROTTI& C SPA ITALIA S.P.A.
4. Asocierea YAPI MERKEZI İNŞAAT VE SANAYI A.Ş., MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S.
Valoarea financiară estimată: 1.472.917.742,19 RON, fără TVA
Lotul 3 Poieni – Aleșd – 4 operatori economici
1. Asocierea Railworks: ALSTOM TRANSPORT SA – ARCADA Company S.A. (lider de asociere)
2. Asociere FCC CONSTRUCCION S.A. – GÜLERMAK – CCN
3. Asocierea WEBUILD SPA – IMPRESA PIZZAROTTI& C SPA- SALCEF SPA
4. Asocierea YAPI MERKEZI INSAAT VE SANAYI A.S. – MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S.
Valoarea financiară estimată: 2.168.599.348,22 Lei, fără TVA
Lotul 4 Aleșd – Frontieră Ungaria – 6 operatori economici
1. PORR Construct SRL – ofertant unic
2. Asocierea Railworks: ALSTOM TRANSPORT SA (lider de asociere) – ARCADA Company S.A.
3. Asociere FCC CONSTRUCCION S.A. – GÜLERMAK – CCN
4. Asocierea DRUM ASFALT SRL și ZUE SPOLKA AKCYJNA
5. Asocierea WEBUILD SPA – IMPRESA PIZZAROTTI& C SPA- SALCEF SPA
6. Asocierea YAPI MERKEZI INSAAT VE SANAYI A.S. – MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S.
Valoarea financiară estimată: 2.418.935.784,51 Lei fără TVA
Pentru domeniul feroviar sunt stabilite următoarele „jaloane”: Modernizarea şi reînnoirea infrastructurii feroviare
– Semnarea contractelor pentru 50 % din lucrările legate de modernizarea și reînnoirea infrastructurii feroviare – Q 4 2022
– Finalizarea în Q 2 2026”.