Compania daneză A.P. Moller Maersk A/S, una dintre cele mai mari companii de transport maritim din lume, a anunţat luni că a demarat o acţiune în justiţie împotriva proprietarului şi operatorului navei port-container Ever Given, care în anul 2021 a blocat navigaţia prin Canalul Suez, solicitând despăgubiri pentru întârzierile create de acest incident, transmite Reuters, citat de Agerpres.
Compania daneză, care transportă mărfuri pentru giganţi ca Walmart, Nike şi Unilever, nu a dezvăluit care este suma pe care o solicită drept despăgubiri şi nici când a fost depusă acţiunea juridică.
„Maersk a înaintat o acţiune împotriva Evergreen, proprietarul şi managerul navei, la tribunalul comercial danez, pentru că Maersk a suferit pierderi în legătură cu blocarea Canalului Suez de către Ever Given”, a precizat un purtător de cuvânt.
În luna martie 2021, Ever Given una dintre cele mai mari nave de tip port-container din întreaga lume, cu o lungime de 400 de metri şi cu o capacitate de 200.000 de tone, a eşuat pe diagonala Canalului Suez, din cauza vântului puternic însoţit de o furtună de nisip care a redus vizibilitatea, blocând timp de şase zile una dintre cele mai aglomerate rute de navigaţie ale lumii.
Ever Given este închiriată de compania taiwaneză de shipping Evergreen de la firma japoneză Shoei Kisen, care este proprietarul vasului.
Blocarea Canalului Suez a perturbat unele lanţuri mondiale de aprovizionare, în condiţiile în care prin acest canal tranzitează circa 30% din traficul maritim mondial de transport containere şi circa 12% din comerţul global de bunuri.