Metroul spre Otopeni: Constructorul Alsim Alarko din Turcia a câştigat contractul pentru proiectarea şi execuţia primelor şase staţii până la Băneasa

harta metrou Otopeni M6

Metrorex a desemnat asocierea de firme din Turcia Alsim Alarko – Makyol câştigătoarea licitaţiei pentru proiectarea şi execuţia primelor şase staţii ale Magistralei M6 1 Mai- Băneasa – Aeroport Otopeni. Licitaţia a fost lansată în martie 2019.

Este vorba despre Lotul 1.1: Proiectare şi execuţie structură de rezistenţă staţii şi tuneluri, pentru o galerie la staţia 1 Mai existentă, dar și pentru stații la Pajura, Expoziţiei, Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, stația Tokyo și galeria și tunelul 1 Mai – Tokyo.

Pentru execuţia lucrărilor, este necesară proiectarea acestora de către antreprenorul desemnat, potrivit documentaţiei din SICAP.

Analize Economedia

criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
concedieri dreamstime
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic

Contractul are o valoare estimată de 1,2 miliarde de lei, iar termenul de execuţie este de patru ani. Procedura de atribuire poate fi încheiată dacă nu se depun contestaţii.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Iniţial, pentru prima secţiune a Magistralei M6, o asociere cu lider din Rusia – Esta Construction – primise cel mai bun punctaj pentru oferta tehnică, dar în final constructorul turc Alsim Alarko a câştigat cu o ofertă financiară mai bună. În acest caz nu se aplică Ordonanţa care exclude de la licitaţii firmele din Rusia sau China (ţări care nu au acorduri comerciale cu UE), ofertele fiind depuse înainte de intrarea în vigoare a actului normativ.

Dacă Alsim Alarko lucrează pe şantierele loturilor 1 şi 2 ale Autostrăzii de Centură A0 Bucureşti Sud, firma Makyol este pe „lista scurtă” a firmelor care au fost selectate pentru proiectarea şi execuţia lotului 3 al Autostrăzii A1 Sibiu – Piteşti.

Pentru Magistrala M6, România beneficiază de peste 300 de milioane de euro dintr-un împrumut acordat acum mai bine de 10 ani de Guvernul Japoniei şi de alte 500 de milioane de euro (finanţare nerambursabilă) de la Comisia Europeană, cu condiţia finalizării lucrărilor până în 2023, la sfârşitul extensiei perioadei de programare 2014- 2020. În aceste condiţii, contractul nefiind semnat, este foarte probabilă pierderea fondurilor europene.

Comisia Europeană a acceptat finanţarea doar pe prima secţiune

Comisia Europeană a acceptat finanţarea doar pentru prima secţiune, pentru că Aeroportul Otopeni are deja transport feroviar (trenul de Otopeni), iar traseul liniei de metrou, aşa cum a fost susţinut, nu va ajunge şi la noul terminal. De asemenea, ministrul Transporturilor Cătălin Drulă preciza că prioritar este metroul până la Pantelimon, continuarea magistralei M5 între Eroilor – Universitate şi Pantelimon urmând să deservească unui bazin mai mare de populaţie.