Antreprenorul turc (NUROL INSAAT VE TICARET AS) a câștigat licitația pentru construcția Variantei Ocolitoare Timișoara Vest, în lungime de 13,9 km, anunță ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
După semnarea contractului, constructorul va avea la dispoziție 1,41 miliarde de lei (fără TVA) și 30 de luni (6 luni perioada de proiectare și 24 de luni execuție), pentru finalizarea acestui obiectiv.
Contractul, finanțat prin Programul Transport 2021-2027, va putea fi semnat după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații și după soluționarea acestora (dacă va fi cazul).
Varianta de Ocolire Timișoara Vest va face legătura între actuala centură a municipiului ( TimișoaraNord) și Varianta de Ocolire TimișoaraSud (care urmează să fie finalizată la sfârșitul lunii august 2024).
Noul drum național va avea 4 benzi (câte două pe sens), iar pe traseul lui vor fi construite inclusiv 4 noduri rutiere, două pasaje și un pod:
– Nod rutier la intersecția cu DN69 (E671) și cu Drumul Național Centura Timișoara (DNCT),
– Nod rutier la intersecția cu DN6,
– Nod rutier la intersecția cu DN59A,
– Nod rutier la intersecția cu Radiala Nouă de Vest (C30).
– Pasaj peste DN59 și peste linia CF100 (750 m),
– Pasaj peste DN6 și linia CF133 (450 m),
– Pod peste râul Bega și peste rezervoarele de nămol (450 m).
Construcția Variantei Ocolitoare Timișoara Vest are o valoare de 1,41 miliarde de lei (fără TVA), o durată de maximum 30 de luni (6 luni proiectare și 24 de luni execuție) și va asigura legătura între actuala centură a municipiului (Timișoara Nord) și Varianta de Ocolire Timișoara Sud (care urmează să fie finalizată la sfârșitul lunii august 2024).