Patru noi poduri vor fi construite între România și Republica Moldova / CNAIR a ales câștigătorul contractului pentru studiul de fezabilitate

poduri Prut Sursa foto: Facebook/Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere

Patru noi poduri vor fi construite peste Prut între România și Republica Moldova. CNAIR a anunțat că a ales firma care va face Studiul de Fezabilitate pentru cele 4 poduri rutiere noi peste Prut.

Ofertantul desemnat câștigător în cadrul celor patru loturi ale procedurii de achiziție publică este SC. LIKE CONSULTING SRL, având prețul de 1.100.000 lei, fără TVA, pentru fiecare lot în parte.

Lot 1 – Pod nou peste Prut, Stânca (RO) – Costești (MD); al cărui amplasament se va desfășura pe teritoriului județului Botoșani și al Raionului Rîșcani, la sud de actualul punct vamal, ce funcționează pe DN29E
Lot 2 – Pod nou peste Prut, Bumbăta (RO) – Leova (MD); al cărui amplasament va fi localizat în estul României, la nivelul județului Vaslui și în sud-vestul Republicii Moldova, la nivelul Raionului Leova
Lot 3 -Pod nou peste Prut, Fălciu (RO) – Leca (MD); al cărui amplasament se va desfășura pe teritoriul județului Vaslui și al Raionului Cantemir
Lot 4 -Pod nou peste Prut, Răducăneni (RO) – Bărboieni (MD), al cărui amplasament se află localizat în estul României, la nivelul județului Iași și în vestul Republicii Moldova, la nivelul Raionului Nisporeni

Analize Economedia

criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
concedieri dreamstime
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Durata fiecărui contract este de 12 luni de la data de începere a contractelor respective. Prin realizarea serviciilor de proiectare și în urma punerii în aplicare a prevederilor acestora se anticipează faptul că vor fi asigurate următoarele aspecte tehnice pozitive:

– creșterea capacității de transport dintre cele două state și contribuirea la conectivitatea R. Moldova la rețelele europene de transport TEN-T de pe teritoriul României și mai departe, de pe teritoriul celorlalte țări membre ale UE;
– fluidizarea si optimizarea fluxului de transport mărfuri cu camioanele ce trebuie operate în Portul Constanța;
– eliminarea blocajelor din punctele de trecere a frontierei.

Contractele vor fi finanțate din bugetul de stat.

În perioada următoare, după împlinirea termenului legal pentru depunerea contestațiilor, precum și ulterior soluționării eventualelor contestații și/sau plângeri, ofertantul câștigător va fi invitat la sediul CNAIR pentru semnarea contractelor, odată cu finalizarea procesului de avizare a acestora.

La rândul său, secretarul de stat în ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu, a precizat că drumurile de legătură vor asigura conectivitatea atât cu infrastructura rutieră existentă, cât și cu celelalte proiecte de infrastructură majoră din România, aflate în diferite stadii de implementare, in zona Moldovei, precum: Autostrada Unirii A8 Târgu Neamț – Iași – Ungheni, parte a Coridorului TEN-T Core (Central) și drumurile de mare viteză Tișița-Albița, Brăila-Focșani, dar și DX Brăila-Galați.
El a mai arătat că a fost deja reabilitat deja primul pod peste Prut după Revoluție, Galați (RO) – Giurgiulești (MD) și au început procedurile și pentru reabilitarea podurilor:
– Albița (RO) – Leușeni (MD): lucrările presupun demolarea podului vechi și reconstrucție pod nou pe 4 benzi
– Sculeni (RO) – Sculeni (MD)
– Oancea (RO) – Cahul (MD)
De asemenea, suntem în curs de elaborare a proiectului tehnic și, în scurt timp, începem construcții primului pod la nivel de autostradă peste Prut, Ungheni (RO) – Ungheni (MD), parte din proiectul Autostrăzii A8, care va avea și punct de trecere a frontierei, interconectând infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).”, a mai spus Ionel Scrioșteanu.