Podul suspendat de la Brăila: Navigaţia pe Dunăre va fi restricţionată pentru ridicarea cablurilor principale

POD Brăila Sursa foto: Ministerul Transporturilor

Navigaţia pe Dunăre va fi restricţionată în zona podului suspendat de la Brăila de luni, 31 mai, până pe 19 iunie, pentru lucrările pregătitoare ridicării cablurilor principale.

Astfel, de luni până sâmbătă, navigaţia va fi interzisă pe Dunăre în zona Brăila pentru toate toate navele, convoaiele şi ambarcaţiunile de orice tip, anunţă Compania de Drumuri într-un comunicat de presă.

„În perioada, 31.05.2021 – 19.06.2021, de luni până sâmbătă în intervalele orare 08:00 – 11:00 si 13:00-16:00, e interzisă navigația pe Dunăre în zona lucrărilor Podului suspendat de la Brăila pentru toate navele, convoaiele și ambarcațiunile de orice tip. Aceste restricții de navigație pe Dunăre, instituite prin avizul emis de Aministrația Fluvială a Dunării de Jos RA Galați, sunt necesare pentru demararea lucrărilor de ridicare și montare a cablurilor pasarelelor provizorii pe deschiderea principală”, atenţionează CNAIR.

Zonele de ancoraj pentru navigația în amonte și aval sunt cele stabilite prin Avizul către navigatori nr.33 din 25 noiembrie 2020, emis de Căpitănia Zonală Galați.

Constructorul podului suspendat de la Brăila începe ridicarea platformei de lucru pe care se vor trage cele două cabluri principale din oţel, operaţiunea de lansare urmând să se efectueaze din această vară.

De lansarea cablurilor care împreună cântăresc 6.700 de tone este răspunzător constructorul japonez (n.r. asocierea italo – niponă Astaldi – IHI Infrastructure), iar două luni şi jumătate va dura ridicarea platformei.




Podul de la Brăila va avea o lungime totală de 2 kilometri şi trei deschideri: o deschidere principală de 1.100 metri și două deschideri laterale de 490 de metri pe malul Brăila și 360 metri pe malul Tulcea.

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a anunţat săptămâna aceasta că s-a emis şi ultima autorizaţie de construire necesară pentru execuţia drumurilor de legătură cu podul, situaţie care deblochează proiectul şi evită riscul anunţat la începutul anului de a avea „cel mai scump muzeu”.

Lucrările la podul suspendat şi la drumurile de legătură ar urma să se termine la sfârşitul anului viitor. Contractul pentru podul suspendat de la Brăila a fost semnat în ianuarie 2018 pentru 433 milioane euro, iar primele lucrări au început în decembrie 2018.

Sursa foto: Ministerul Transporturilor

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *