Operatorul aerian german Lufthansa urmează să cumpere o participaţie de 40% la ITA Airways, succesoarea Alitalia, iar un acord ar putea fi dezvăluit săptămâna viitoare, a informat sâmbătă cotidianul italian Il Foglio, transmite agenția Reuters, citată de News.ro.
ITA Airways a început să efectueze zboruri pe 15 octombrie, cu aproape 2.300 de angajaţi şi cu o flotă mai mică de jumătate decât cea operată de Alitalia, fostul transportator naţional italian cu o istorie de 75 de ani, care a trecut printr-o serie de restructurari şi schimbări de proprietari.
Ziarul nu a publicat un preţ pentru înţelegere, dar a spus că cele două companii sunt foarte aproape de a ajunge la un acord asupra unor termeni cheie, cum ar fi rolul aeroportului Fiumicino din Roma ca hub pentru zboruri directe către Africa şi unele rute către Americi.
Un purtător de cuvânt al ITA a declarat sâmbătă că membrii conducerii de top a companiei aeriene vor prezenta un plan strategic consiliului de administraţie al companiei, pe 31 ianuarie.
În zilele următoare, viitorii ofertanţi sau parteneri vor avea acces la documentele financiare, pentru evaluarea valorii firmei.
Lufthansa a refuzat să comenteze.
Informaţia a apărut după ce surse au declarat pentru Reuters, pe 12 ianuarie, că ITA a fost în contact cu Lufthansa, British Airways şi Delta Air Lines pentru formarea unui parteneriat, spunând că discuţiile oficiale ar putea începe până la sfârşitul lunii martie.
Un purtător de cuvânt al Lufthansa a declarat la acel moment că transportatorul german este deschis posibilităţii unui parteneriat cu ITA. Delta a negat că plănuieşte să investească în ITA. Guvernul german deţine în prezent 14% din acţiunile Lufthansa, în urma unui plan de salvare oferit la apogeul pandemiei de coronavirus din 2020, şi intenţionează să-şi vândă participaţia până în octombrie 2023 cel târziu.
Grupul a fost salvat de la faliment de Germania, Elveţia, Austria şi Belgia, cu 9 miliarde de euro, un sprijin financiar aprobat de Comisia Europeană.
Un purtător de cuvânt al Ministerului german al Economiei a refuzat să comenteze articolul ziarului italian.
O înţelegere cu ITA ar fi supusă aprobării Comisiei Europene, a spus Il Foglio.