Vrancart, producător de carton ondulat, ambalaje și hârtie igienico-sanitară, a avut o pierdere de 12 milioane de lei în primul semestru din 2025, de la o pierdere de 9,3 milioane de lei în aceeași perioadă din 2024, potrivit calculelor realizate de Economedia pe baza raportului financiar semestrial publicat la Bursa de Valori București.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Compania a avut o cifră de afaceri de 210,5 milioane de lei, în scădere cu 12%. Veniturile totale au fost de 238,5 milioane de lei, în scădere cu 2,13%.
„Scăderea cererii interne în primul semestru al anului 2025 a fost determinată de incertitudinile generate de contextul internațional instabil, criza globală, climatul politic tensionat din România si alegerile prezidențiale care au afectat dramatic evoluția cursului de schimb, dar și încrederea consumatorilor și apetitul investițional. Valoarea veniturilor obținute din managementul deșeurilor a fost de asemenea mai mică față de aceeași perioadă din anul anterior ca urmare a creșterii prețurilor influențată de creșterea exporturilor, societatea concentrându-și eforturile pe asigurarea materiilor prime pentru producție”, conform raportului financiar semestrial.
Compania vrea să îmbunătățească calitatea hârtiei și să reducă consumul de materii prime prin punerea în funcțiune a noului Drum-pulper. Această investiție constă în oprirea mașinii de hârtie pentru carton în vederea conectării în fluxul de producție planificată în iulie 2025, potrivit reprezentanților.
În prezent, Vrancart este evaluată la 237,2 milioane de lei. Compania este controlată de Lion Capital cu 76,3% din acțiuni, în timp ce Pavăl Holding are o participație de 17,3%.