Grupul francez de lux Kering, care se străduiește să revigoreze vânzările la brandul său vedetă Gucci, a declarat că a cumpărat o participație de 30% în cadrul mărcii italiene de modă Valentino de la fondul de investiții qatarez Mayhoola pentru 1,7 miliarde de euro (1,87 miliarde de dolari) în numerar, scrie Reuters.
Acordul include o opțiune pentru Kering de a cumpăra întregul capital social al Valentino până cel târziu în 2028.
„Tranzacția face parte dintr-un parteneriat strategic mai amplu între Kering și Mayhoola, care ar putea duce la transformarea Mayhoola în acționar al Kering”, a precizat Kering într-un comunicat.
Grupul francez de lux a ratat previziunile pieței pentru vânzările din al doilea trimestru, înregistrând o creștere de doar 3% și continuând să rămână în urma rivalilor, în timp ce încearcă să redreseze afacerile de la Gucci, inclusiv prin revizuirea recentă a conducerii acesteia.
Vânzările globale au fost de 4,96 miliarde de euro (5,45 miliarde de dolari), la rate constante, fiind sub așteptările analiștilor, care estimau o creștere de 6%, potrivit consensului Visible Alpha, vânzările Gucci crescând cu 1% în perioada respectivă.
Acest lucru se compară cu creșterea de două cifre a altor companii de lux, inclusiv a rivalului mai mare LVMH, care a raportat o creștere de 21% a vânzărilor diviziei sale de modă și marochinărie, care găzduiește Dior și Louis Vuitton, la începutul acestei săptămâni.
Veniturile din comerțul cu amănuntul al Kering în America de Nord au scăzut cu 23% în al doilea trimestru, a declarat directorul financiar Jean-Marc Duplaix, adăugând că rămâne „o piață mai complicată pentru bunurile de lux”.
Șeful Kering, Francois-Henri Pinault, a declarat că rezultatele au fost „inferioare ambițiilor și potențialului nostru, în special la Gucci”. Săptămâna trecută, grupul a anunțat o remaniere semnificativă a conducerii, inclusiv plecarea veteranului Marco Bizzarri, CEO al Gucci, cu scopul de a revigora vânzările brandului.
Kering a precizat că va avea reprezentanți în consiliul de administrație la Valentino. Mayhoola, care a cumpărat Valentino în 2012, „va rămâne acționarul majoritar cu 70% din capitalul social și va continua să pună în aplicare strategia de succes de ridicare a mărcii”.
Achiziționarea pachetului de 30% din acțiuni ar trebui să fie finalizată înainte de sfârșitul anului, a precizat Kering. Valentino, una dintre cele mai cunoscute mărci de modă din Italia, are 211 magazine operate direct și a înregistrat venituri de 1,4 miliarde de euro în 2022.