Proprietarul Gucci, grupul Kering, cumpără 30% din brandul italian de lux Valentino

Valentino, brand de lux, companii, retail, fashion Sursa foto: Pexels

Grupul francez de lux Kering, care se străduiește să revigoreze vânzările la brandul său vedetă Gucci, a declarat că a cumpărat o participație de 30% în cadrul mărcii italiene de modă Valentino de la fondul de investiții qatarez Mayhoola pentru 1,7 miliarde de euro (1,87 miliarde de dolari) în numerar, scrie Reuters.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Acordul include o opțiune pentru Kering de a cumpăra întregul capital social al Valentino până cel târziu în 2028.

„Tranzacția face parte dintr-un parteneriat strategic mai amplu între Kering și Mayhoola, care ar putea duce la transformarea Mayhoola în acționar al Kering”, a precizat Kering într-un comunicat.

Analize Economedia

Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar

Grupul francez de lux a ratat previziunile pieței pentru vânzările din al doilea trimestru, înregistrând o creștere de doar 3% și continuând să rămână în urma rivalilor, în timp ce încearcă să redreseze afacerile de la Gucci, inclusiv prin revizuirea recentă a conducerii acesteia.

Vânzările globale au fost de 4,96 miliarde de euro (5,45 miliarde de dolari), la rate constante, fiind sub așteptările analiștilor, care estimau o creștere de 6%, potrivit consensului Visible Alpha, vânzările Gucci crescând cu 1% în perioada respectivă.

Acest lucru se compară cu creșterea de două cifre a altor companii de lux, inclusiv a rivalului mai mare LVMH, care a raportat o creștere de 21% a vânzărilor diviziei sale de modă și marochinărie, care găzduiește Dior și Louis Vuitton, la începutul acestei săptămâni.

Veniturile din comerțul cu amănuntul al Kering în America de Nord au scăzut cu 23% în al doilea trimestru, a declarat directorul financiar Jean-Marc Duplaix, adăugând că rămâne „o piață mai complicată pentru bunurile de lux”.

Șeful Kering, Francois-Henri Pinault, a declarat că rezultatele au fost „inferioare ambițiilor și potențialului nostru, în special la Gucci”. Săptămâna trecută, grupul a anunțat o remaniere semnificativă a conducerii, inclusiv plecarea veteranului Marco Bizzarri, CEO al Gucci, cu scopul de a revigora vânzările brandului.

Kering a precizat că va avea reprezentanți în consiliul de administrație la Valentino. Mayhoola, care a cumpărat Valentino în 2012, „va rămâne acționarul majoritar cu 70% din capitalul social și va continua să pună în aplicare strategia de succes de ridicare a mărcii”.

Achiziționarea pachetului de 30% din acțiuni ar trebui să fie finalizată înainte de sfârșitul anului, a precizat Kering. Valentino, una dintre cele mai cunoscute mărci de modă din Italia, are 211 magazine operate direct și a înregistrat venituri de 1,4 miliarde de euro în 2022.