Lanţurile comerciale dn Ungaria care pun în circulaţie articole electronice vor avea în curând un concurent român. Este vorba despre Flanco, al cărui deţinător majoritar este Iulian Stanciu, directorul general al eMag, scrie napi.hu.
Potrivit Maszol, Flanco plănuieşte pentru anul viitor deschiderea magazinului său web care va vinde aparatură de uz casnic, respectiv piese IT&C. Firma funcţionează cu ajutorul firmei Flamingo, fondat de Florin Andronescu. După eMag, Flanco ar putea fi cel de-al doilea vânzător cu amănuntul din România care îşi încearcă norocul pe piaţa ungară – a anunţat Dragoş Sîrbu, director general al Flanco.
După cum a precizat, „Pentru început vom apărea online pe piaţa ungară, iar alte amănunte vă voi da când va veni vremea. Prefer să vorbesc despre certitudini şi nu despre proiecte. Fapt este, însă, că am încheiat deja înregistrarea firmei la autorităţile ungare.” Ungaria ar fi prima piaţă din străinătate a întreprinderii.
Flanco, fondat la începutul anilor 1990, este în ordinea mărimii al doilea lanţ comercial din România, după Altex, care pune în circulaţie produse electronice. Întreprinderea dispune de 160 de magazine în 110 de oraşe, respectiv şi de un magazin web. În deceniul trecut cifra de afaceri a crescut la peste dublu. Dacă în 2011 avea încasări în valoare de doar 482 milioane lei, anul trecut această sumă a crescut la 1.078 miliarde lei. Întreprinderea are peste 1.500 de angajaţi.
În proiectul său de expansiune al Flanco va avea desigur un rol şi faptul că proprietarul majoritar al întreprinderii este Iulian Stanciu, liderul din România al comerţului online de vânzare cu amănuntul, directorul general al eMag. Firma, aflată la acest moment în proprietate sud-africană, este prezentă pe piaţa ungară din 2013 unde funcţionează cu succes. Până în 2024 întreprinderea intenţionează să obţină un venit din vânzări de un miliard euro.
Sursa: Rador / Traducerea: Imola Stănescu