Topul celor mai valoroase branduri de lux din lume

Louis Vuitton, brand de lux Sursă foto: Unplash

Louis Vuitton, Hermès și Chanel sunt cele mai valoroase zece branduri de lux, potrivit clasamentului general BrandZ Cele mai valoroase mărci globale realizat de Kantar. Louis Vuitton rămâne cel mai valoros brand de lux din lume pentru al 18-lea an consecutiv. Gigantul francez a deținut această poziție de la prima ediție a clasamentului global Kantar BrandZ, singurul brand cu aceasta performanță dintre toate sectoarele analizate. Cu o creștere de 0,4%, Louis Vuitton a atins o valoare a mărcii de 124,8 miliarde de dolari, față de 124,3 miliarde de dolari anul trecut. În Top 10 branduri de lux i se alătură alte cinci mărci franceze, inclusiv Dior, care a fost marca de lux cu cea mai rapidă creștere, având o îmbunătățire a valorii sale financiare de 9%. 

În timp ce criza globală legată de costul vieții continuă, raportul evidențiază modul în care mărcile de lux reușesc să își valorifice capitalul de marcă și puterea lor de a susține o poziționare de preț Premium, în moduri în care puține alte mărci o pot face – dovedindu-se astfel mai reziliente în aceste perioade complicate.

„Drept dovadă, valoarea cumulată a primele 10 branduri de lux la nivel global a scăzut cu doar 4%, comparativ cu o scădere medie de 20% a valorii brandurilor din Top 100. În timp ce clasamentul primelor 10 branduri de lux rămâne în mare parte neschimbat, Louis Vuitton, Hermès și Chanel și-au îmbunătățit poziția în clasamentul general BrandZ Top 100 Cele mai valoroase mărci globale realizat de Kantar”, se mai menționează în raport.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Kantar BrandZ – Top 10 Cele mai valoroase branduri globale de lux în 2023

Loc ocupat în 2023 Brand Valoarea brandului în 2023 (Mil. USD) Valoarea brandului în 2022 (Mil. USD)
1 Louis Vuitton 124,822 124,273
2 Hermès 76,299 80,323
3 Chanel 55,939 53,021
4 Gucci 26,306 37,887
5 Dior 11,442 10,534
6 Cartier 9,725 10,110
7 Rolex 7,899 9,042
8 Tiffany & Co. 6,124 6,805
9 Saint-Laurent/YSL 6,023 6,718
10 Prada 4,921 5,642

Alte concluzii importante pentru sectorul de lux, reieșite din raportul global Kantar BrandZ, includ:

  • În ciuda vânzărilor mai mici în 2022, China este în continuare cea mai mare piață pentru mărcile de lux. 
  • Hermès rămâne al doilea cel mai valoros brand de lux din clasament, în ciuda faptului că nu are un ambasador al mărcii. Succesul său se bazează pe calitatea produselor cel mai bine vândute (hero-products), cum ar fi geanta Birkin.
  • Dior și Chanel s-au alăturat Louis Vuitton ca fiind singurele mărci de lux care au crescut în valoare în clasamentul din acest an. Dior, cu o valoare totală a mărcii de 11,4 miliarde de dolari, este în creștere cu 9% de la an la an. Chanel, cu o valoare totală a mărcii de 56,0 miliarde de dolari, și-a mărit valoarea mărcii cu 6% față de 2022.
  • Sustenabilitatea a fost un subiect important pentru multe branduri de lux. S-au înregistrat progrese vizibile, mărcile de lux dezvoltând parteneriate și tehnologii inovatoare menite să le ajute să se diferențieze și pe acest teritoriu, dincolo de neutralitatea emisiilor de dioxid de carbon și de ambalajele durabile care sunt deja factori de igienă. Această abordare a contribuit, de asemenea, la sporirea valorii mărcilor. Ca exemple, ar fi colaborarea Chanel cu artizanii locali înainte de prezentările regionale de modă sau lansarea hub-ului de modă circulară al celor de la Gucci împreună cu Kering.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: