Grupul german REWE, proprietarul lanțului de supermarketuri Penny, extinde prezența sa în România prin aducerea brandului BIPA, cel mai mare lanț de drogherii din Austria, scrie retail.ro.
Firma deja a fost înregistrată în România ca BIPA Romania Drogherie SRL, încă din noiembrie 2024, conform datelor Termene.ro. Acționar integral este BIPA Parfumerien Gesellschaft M.B.H, parte din Grupul Rewe.
Compania va deveni un concurent puternic pentru DM drogerie markt, liderul actual pe piața de cosmetice și produse de îngrijire.
Un nou retailer de beauty și îngrijire în România: BIPA
Fondată în 1980 de Karl Wlaschek ca o companie-soră a Billa, BIPA a devenit rapid un nume important pe piața produselor de îngrijire personală.
În 1996, a fost achiziționată de grupul REWE, iar astăzi operează ca parte a REWE International.
Cu peste 500 de magazine în Austria, BIPA oferă un portofoliu de 15.000 de produse, incluzând mărci proprii precum BI CARE, BI LIFE și LOOK BY BIPA. La nivel global, retailerul deservește peste 3 milioane de clienți anual și are 4.400 de angajați.
Expansiunea regională a început în 2007, odată cu intrarea pe piața din Croația, unde rețeaua a ajuns la 139 de magazine și 860 de angajați.
Acum, BIPA își îndreaptă atenția spre România, unde va concura direct cu DM drogerie markt, prezent în țară de 17 ani.
În prezent, brandul deține 153 de drogherii în întreaga țară, după ce în 2023-2024 a deschis 17 magazine noi în România, investind circa 110 milioane de lei.
Noua competiție ar putea duce la o diversificare a ofertei și la prețuri mai competitive pentru consumatorii români.