CFR Infrastructură a primit o finanțare europeană de 672 milioane lei pentru trei proiecte de investiții foarte importante: modernizarea liniilor de tren din Portul Constanța, modernizarea și electrificarea liniei București – Giurgiu și electrificarea Magistralei 500 Dărmănești – Vicșani (frontieră Ucraina), a transmis vineri compania CFR Infrastructură.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Din valoarea totală a finanțării, cea mai mare valoare o are modernizarea și electrificarea liniei București-Giurgiu, aproape 500 de milioane de euro, iar alte 125 de milioane pentru modernizarea rețelei CFR din Portul Constanța (4 oferte depuse). Aproape 50 de milioane de euro merg și către electrificarea liniei de 35 de km. Dărmănești – Vicșani, la frontiera cu Ucraina. Studiul de fezabilitate pentru electrificarea liniei București (inelul feroviar) Gara de Nord – Giurgiu (lungime 91 km) este finalizat (proiectant Baicons), iar Studiul de Fezabilitate pentru linia Dărmănești – Vicșani (tot cu Baicons) este deja predat.

„Compania Națională de Căi Ferate CFR SA și Agenția Executivă Europeană pentru Climă, Infrastructură și Mediu (CINEA) au semnat acordurile de finanțare, în valoare totală de 672.798.595,3 EURO, pentru etapa a II-a a proiectelor de modernizare a infrastructurii feroviare pe tronsonul București Nord – Giurgiu Nord Frontieră, în Portul Constanța și pentru primul proiect de electrificare și modernizare a infrastructurii feroviare prin punctul de frontieră de la VICȘANI, granița cu Ucraina, implementat în colaborare cu S.A. Căile Ferate Ucrainene.

Analize Economedia

studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
Cele trei proiecte, cu finanțare din fonduri nerambursabile CEF – Fondul de Coeziune prin Mecanismul European de Interconectare, sector Transporturi -, aprobate de Comisia Europeană, au un rol esențial în dezvoltarea rețelei de căi ferate din sudul și nordul țării, la granița cu Ucraina, și vor contribui în mod direct la creșterea capacității de exploatare și de conectivitate a infrastructurii feroviare pentru ambele categorii de transport, de călători și de mărfuri.

672.798.595,3 EURO pentru PORTUL CONSTANȚA (etapa a II-a), BUCUREȘTI NORD – GIURGIU FRONTIERĂ (etapa a II-a) și electrificarea liniei de cale ferată DĂRMĂNEȘTI – VICȘANI, inclusiv modernizarea podului CF peste râul Suceava, în stația DORNEȘTI.

125.605.647,47 EURO, valoarea totală eligibilă pentru modernizarea infrastructurii feroviare din PORTUL CONSTANȚA (etapa a II-a)

▻ modernizarea linie CF VALU LUI TRAIAN – PALAS

▻ dublarea liniei de acces între ECLUZĂ AGIGEA – FERRI BOAT (etapa a II-a)

498.422.855,83 EURO, valoarea totală eligibilă pentru modernizarea liniei CF BUCUREȘTI NORD – GIURGIU FRONTIERĂ (etapa a II-a)

▻ reabilitarea liniei CF PROGRESU – JILAVA – VIDRA

▻ reabilitarea liniei CF COMANA – GIURGIU NORD – GIURGIU FRONTIERĂ

▻ electrificarea întregului tronson BUCUREȘTI PROGRESU – Jilava – Vidra – Comana – Giurgiu Nord – GIURGIU FRONTIERĂ

▻ dublarea liniei CF între DAIA – FRĂȚEȘTI (4,2 km)

48.761.092 EURO, valoarea totală eligibilă pentru îmbunătățirea trecerii feroviare a frontierei la VICȘANI (RO)

▻ electrificarea liniei CF DĂRMĂNEȘTI – VICȘANI, inclusiv lucrări conexe

▻ modernizarea PODULUI CF peste râul SUCEAVA, în stația CF DORNEȘTI, pe linia spre PUTNA

Perioada de implementare a celor 3 proiecte este cuprinsă între 34 de luni – 56 de luni”, a transmis CFR Infrastructură.

Pentru electrificarea liniilor București – Giurgiu și Dărmănești – Vicșani, CFR Infrastructură încă nu are lansate licitații pentru execuția lucrărilor.