672 de milioane de euro, finanțare europeană pentru modernizarea liniilor de tren din Portul Constanța și electrificarea liniilor București Nord – Giurgiu și Dărmănești – Vicșani

tren cfr calatori

CFR Infrastructură a primit o finanțare europeană de 672 milioane lei pentru trei proiecte de investiții foarte importante: modernizarea liniilor de tren din Portul Constanța, modernizarea și electrificarea liniei București – Giurgiu și electrificarea Magistralei 500 Dărmănești – Vicșani (frontieră Ucraina), a transmis vineri compania CFR Infrastructură.

Din valoarea totală a finanțării, cea mai mare valoare o are modernizarea și electrificarea liniei București-Giurgiu, aproape 500 de milioane de euro, iar alte 125 de milioane pentru modernizarea rețelei CFR din Portul Constanța (4 oferte depuse). Aproape 50 de milioane de euro merg și către electrificarea liniei de 35 de km. Dărmănești – Vicșani, la frontiera cu Ucraina. Studiul de fezabilitate pentru electrificarea liniei București (inelul feroviar) Gara de Nord – Giurgiu (lungime 91 km) este finalizat (proiectant Baicons), iar Studiul de Fezabilitate pentru linia Dărmănești – Vicșani (tot cu Baicons) este deja predat.

„Compania Națională de Căi Ferate CFR SA și Agenția Executivă Europeană pentru Climă, Infrastructură și Mediu (CINEA) au semnat acordurile de finanțare, în valoare totală de 672.798.595,3 EURO, pentru etapa a II-a a proiectelor de modernizare a infrastructurii feroviare pe tronsonul București Nord – Giurgiu Nord Frontieră, în Portul Constanța și pentru primul proiect de electrificare și modernizare a infrastructurii feroviare prin punctul de frontieră de la VICȘANI, granița cu Ucraina, implementat în colaborare cu S.A. Căile Ferate Ucrainene.

Cele trei proiecte, cu finanțare din fonduri nerambursabile CEF – Fondul de Coeziune prin Mecanismul European de Interconectare, sector Transporturi -, aprobate de Comisia Europeană, au un rol esențial în dezvoltarea rețelei de căi ferate din sudul și nordul țării, la granița cu Ucraina, și vor contribui în mod direct la creșterea capacității de exploatare și de conectivitate a infrastructurii feroviare pentru ambele categorii de transport, de călători și de mărfuri.

672.798.595,3 EURO pentru PORTUL CONSTANȚA (etapa a II-a), BUCUREȘTI NORD – GIURGIU FRONTIERĂ (etapa a II-a) și electrificarea liniei de cale ferată DĂRMĂNEȘTI – VICȘANI, inclusiv modernizarea podului CF peste râul Suceava, în stația DORNEȘTI.

125.605.647,47 EURO, valoarea totală eligibilă pentru modernizarea infrastructurii feroviare din PORTUL CONSTANȚA (etapa a II-a)

▻ modernizarea linie CF VALU LUI TRAIAN – PALAS

▻ dublarea liniei de acces între ECLUZĂ AGIGEA – FERRI BOAT (etapa a II-a)

498.422.855,83 EURO, valoarea totală eligibilă pentru modernizarea liniei CF BUCUREȘTI NORD – GIURGIU FRONTIERĂ (etapa a II-a)

▻ reabilitarea liniei CF PROGRESU – JILAVA – VIDRA

▻ reabilitarea liniei CF COMANA – GIURGIU NORD – GIURGIU FRONTIERĂ

▻ electrificarea întregului tronson BUCUREȘTI PROGRESU – Jilava – Vidra – Comana – Giurgiu Nord – GIURGIU FRONTIERĂ

▻ dublarea liniei CF între DAIA – FRĂȚEȘTI (4,2 km)

48.761.092 EURO, valoarea totală eligibilă pentru îmbunătățirea trecerii feroviare a frontierei la VICȘANI (RO)

▻ electrificarea liniei CF DĂRMĂNEȘTI – VICȘANI, inclusiv lucrări conexe

▻ modernizarea PODULUI CF peste râul SUCEAVA, în stația CF DORNEȘTI, pe linia spre PUTNA

Perioada de implementare a celor 3 proiecte este cuprinsă între 34 de luni – 56 de luni”, a transmis CFR Infrastructură.

Pentru electrificarea liniilor București – Giurgiu și Dărmănești – Vicșani, CFR Infrastructură încă nu are lansate licitații pentru execuția lucrărilor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *