Investiție de aproape 400 de milioane de euro pentru modernizarea Magistralei M 500 București – Vicșani – Frontieră Ucraina. Viteza trenurilor va crește de la 50 km/h la 120 km/h.

cfr, cale ferata, tren, lucru, lucrari, feroviar, infrastructura feroviara Sursa foto: CFR Infrastructură

Ministerul Transporturilor, prin Compania CFR Infrastructură a început demersurile pentru modernizarea și electrificarea ultimului tronson al Magistralei M 500 București – Vicșani – Frontieră Ucraina, investiția pentru reabilitarea secțiunii dintre Dărmănești (jud. Suceava) și Vicșani fiind de aproximativ 1,8 miliarde lei, potrivit proiectului de Hotărâre de Guvern.

Linia de tren Dărmănești – Vicșani are o lungime de 35 kilometri, iar lucrările ar urma să dureze 3 ani. Proiectul de modernizare pentru M 500 face parte din MasterPlanul de Transport al României, iar viteza maximă va crește la 120 km/h, pe tronsonul Dornești – Vicșani limita din prezent fiind de 50 km/h. Șina prezintă defecte în special pe suprafața de rulare: știrbituri, bavurări, patinări și desprinderi de material. Există porțiuni de traseu unde șina prezintă uzuri verticale foarte mari. Prisma de piatră spartă, în general, este curată la partea superioară. Starea terasamentului este în general bună, excepție făcând terasamentele semnalate ca puncte periculoase, se arată în Nota de Fundamentare care va ajunge pe masa Guvernului pentru aprobarea investiției.

„Proiectul „Reabilitarea liniei de cale ferată Dărmăneşti – Vicşani – Frontieră” face parte din Master Planul General de Transport al României (MPGT) şi este propus pentru finanţare în perioada 2021 – 2030, conform Anexei 10.35 – „Surse de finanţare pentru infrastructura feroviară 2020 – 2030“. Linia de cale ferată Dărmăneşti – Vicşani – Frontieră face parte din reţeaua TEN-T Core, şi este o linie importantă a reţelei de cale ferată din România, ce preia traficul feroviar internaţional de marfă şi de călători dinspre Ucraina şi face legătura cu Coridorul Rhin – Dunăre (fostul Coridor IV) cu ţările din sud-estul Europei (Bulgaria, Grecia, Turcia) şi ţările din nord-estul Europei (Republica Moldova, Ucraina).

La trenurile de călători viteza maximă este de 100 km/h pe intervalul Dărmănești – Dornești și 50 km/h pe intervalul Dornești – Vicșani Frontieră. La trenurile de marfă viteza maximă este de 80 km/h pe intervalul Dărmănești – Dornești și 50 km/h pe intervalul Dornești – Vicșani Frontieră pentru trenurile de marfă internaționale, respectiv 70 km/h pe intervalul Dărmănești – Dornești și 50 km/h pe intervalul Dornești – Vicșani Frontieră pentru trenurile directe de marfă. Pentru trenurile în complex feroviar Dornești – Vicșani viteza maximă este de 30 km/h. Starea necorespunzătoare a infrastructurii și suprastructurii căii ferate și instituirea unor restricții de viteză pe mai multe distanțe de circulație, conduc în prezent la următoarele viteze tehnice pentru linia de cale ferată Dărmănesti – Vicșani Frontieră:

Trenurile internaționale de călători care circulă pe ruta București Nord – Vadu Siret – Vth = 46,5 km/h și care circulă pe ruta Suceava – Vadu Siret  – Vth = 45,5 km/h. Trenurile de marfă internaționale care circulă pe distanța Dărmănești – Vicșani Frontieră pe linie cu ecartament  normal  Vth = 36,5 km/h, care circulă pe distanța Dornești – Vicșani Frontieră pe linie cu ecartament larg  Vth = 22,2 km/h. Trenurile directe de marfă care circulă pe distanța Dărmănești – Dornești   Vth = 45,1 km/h”, arată proiectul de Modernizare M 500 Dărmănești – Vicșani.

Pe secția de cale ferata Dărmănești – Vicșani intervalele dintre stații nu sunt dotate cu instalații de dependență, iar trenurile circulă la cale liberă. Echipamentele de telecomunicații existente sunt depășite tehnic și moral, nu mai sunt în fabricație și nu mai dispun de piese de schimb, mai menționează Ministerul Transporturilor.

Sursa foto: CFR Infrastructură

Comentarii

  1. Paliativ!
    Toata M 500 trebuie modernizata!
    De la B. Nord la G. Humorului( cu schimbare) faci 20 de ore.
    Marele trafic de cereale nu se face pe c.f.
    Iar cand se va moderniza tronsonul cine garanteaza ca a fost oportun studiul de fezabilitate?

  2. 400 mil Euro pentru reabilitarea a numai 35 de km de cale ferata? Si numai pentru viteza maxima de 120km? Exagerat de scump pentru mai nimic!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *