Constructorii UMB și Trace (Bulgaria) au transmis CNAIR facturi de 284 milioane lei în primele 10 zile ale lunii iunie, conform datelor financiare. Cea mai mare factură de 131 milioane lei este a UMB, depusă pe 4 iunie, pentru primul lot al secțiunii Buzău – Focșani. A doua factură ca valoare, 82 milioane lei, este tot a UMB pe Lotul 3 Buzău – Focșani, iar Trace (Bulgaria) a depus pe 6 iunie, o factură de 71 milioane lei pentru lotul 2 al secțiunii Ploiești – Buzău, conform datelor analizate de Economedia.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

UMB lucrează pe toate cele patru loturi ale secțiunii Buzău – Focșani din A7 Autostrada Moldovei, iar procentele de execuție sunt cuprinse între 32 și 40%, conform monitorizării CNAIR.

Astfel, UMB a ajuns la 32,17% execuție pe Lotul 1 al secțiunii Buzău – Focșani, lotul cu viaductul de peste un kilometru peste râul Buzău). Lotul Buzău – Vadu Pașii cu o lungime de 4,6 kilometri și are termen de finalizare august 2024 (20 de luni de la startul lucrărilor). Chiar dacă nu este un lot lung, lotul include viaductul de 1360 de metri peste râul Buzău, iar pentru finalizarea la termen este nevoie de accelerarea lucrărilor.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

Pe lotul 3 Râmnicu Sărat – Mândrești/Munteni cu o lungime de 36 km, UMB a ajuns la 32% execuție. Acesta are termen de finalizare prima jumătate anului 2025.

Marți, Direcția Regională de Drumuri și Poduri Buzău anunța că Lotul 2 Vadu Pașii – Râmnicu Sărat cu o lungime de 31 kilometri a ajuns la 37% execuție, iar termenul contractual de finalizare este în aprilie 2025.

Lotul 4 Mândrești – Focșani Nord (cocoașa Focșani) cu o lungime de 11 km este la doar 40% și trebuie terminat în această toamnă.

În martie, la verificările pe A7, premierul Marcel Ciolacu și ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu au promis finalizarea întregii secțiuni Buzău – Focșani (82 km) înainte de termen, în decembrie 2024, deși constructorul a spus că „speră” finalizarea fără a garanta inaugurarea pentru sfârșitul anului.

În aprilie, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu asigura din nou, pe baza promisiunilor constructorului român UMB, că toate cele patru loturi ale secțiunii Buzău – Focșani de pe Autostrada Moldovei (A7) vor fi deschise până la sfârșitul anului.

Secțiunea Buzău – Focșani are patru loturi cu o lungime totală de 82 de km, însă doar loturile 1 și 4 de la capete au termen de finalizare 2024, iar pentru loturile mai lungi, de mijloc (67 km) prima jumătate a anului 2025. La o vizită anterioară din luna martie pe A7, în județul Vrancea, patronul UMB, Dorinel Umbrărescu, spunea că „speră” la finalizarea secțiunii Buzău – Focșani, după cum Economedia a explicat aici.

Coni – Trace a ajuns la 61,5% execuție pe lotul 2 Mizil – Pietroasele/Costești al secțiunii Ploiești – Buzău, cu o lungime de 28 km, care trebuie finalizat până în octombrie, conform datelor CNAIR.

În aprilie, Grindeanu spunea că primii kilometri din Autostrada Moldovei (A7) ar urma să fie deschiși la sfârșit de iulie, început de august, referindu-se la jumătate din lotul 2 Mizil – Pietroasele, 14 kilometri ai asocierii româno-bulgare Coni-Trace.

Nu se va putea circula pe autostradă completă de la Ploiești la Buzău în 2024 pentru că de-abia au început lucrările pe lotul 3 Pietroasele – Buzău (14 km, lotul Nurol).