De la o simplă curiozitate transformată în pasiune, la un brand recunoscut pentru autenticitate și calitate, Nord Leather Goods este povestea a doi tineri din Constanța, Cristian și Mădălina

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

El, un grafician și fotograf cu activitatea blocată de pandemie, ea, un fost manager dintr-o multinațională. Împreună, au construit, pas cu pas, un atelier în care au fost create în acești ani mii de portofele de piele lucrate manual.

Totul a început în 2021, într-o perioadă incertă, când fotografia era aproape complet paralizată. Cristian, cu studioul închis și evenimentele anulate, a găsit o nouă direcție într-un cadou de Crăciun de la Mădălina: o bucată de piele tăbăcită vegetal. 

Analize Economedia

Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar

Numele Nord a venit firesc. “Este un cuvânt puternic, stabil, cu direcție”, explică Mădălina. Pentru Cristian, are și o semnificație personală, fiind cartierul în care a crescut în Constanța, Faleză Nord. Așa s-a născut Nord Leather Goods – o legătură între trecutul personal și valorile brandului: simplitate, claritate, autenticitate. Primele produse au fost simple, realizate în cantități mici, într-o perioadă de experimentare și învățare.  

Ceea ce diferențiază Nord Leather Goods, spun ei, pe o piață aglomerată nu sunt campaniile publicitare sau prețurile, ci o filosofie bazată pe calitate autentică, sustenabilitate și o relație sinceră cu clienții.

“Credem că diferența reală nu vine din reclame sau prețuri, ci din materialele folosite, grija pentru detalii și relația cu oamenii care ne aleg”, afirmă Cristian. Nord Heather Goods folosește exclusiv piele tăbăcită vegetal, importată direct din Toscana, Italia, de la tăbăcării membre ale Consorțiului Pielii Vegetale Italiene. 

Pielea, tratată natural, dezvoltă o patină unică în timp, exact opusul produselor de masă, subliniază Cristian și Mădălina. Pentru asta au mers direct la sursă, în Toscana. 

Ei sunt primii antreprenori care se confruntă cu această problemă, lipsa materiei prime de calitate din România. Economedia a mai prezentat în această campanie alte trei cazuri de firme românești care apelau la importuri din Italia.

Ana Urbana, un mic brand pe piața de încălțăminte din România (pantofi și genți pentru doamne) apărut în urmă cu câțiva ani în București și prezentat în campanie la începutul anului 2025 a spus că apelează la marfă din Italia.

Și Atelier Nichita, una dintre afacerile cunoscute printre românii care doresc curele sau brățări din piele este în această situație, după cum a povestit pentru Economedia fondatorul afacerii, Petre Nichita:

„La început luam de la Brașov și de la Cluj care erau cele mai mari tăbăcării din România. Acum, totul trebuie să iau de afară”, a spus Nichita, care precizează că în Italia se găsesc cele mai bune utilaje și cea mai bună piele.

De asemenea, Urban Bag este o afacere românească ce produce rucsacuri, portofele, agende și accesorii, care se confruntă cu lipsa tăbăcăriilor din România.

Atelierul Nord Leather Goods nu lucrează pe volum, nu lansează colecții vaste. Poate cel mai important aspect pentru a se diferenția de concurență este apropierea de clienți. Răspunsurile personalizate, atenția la cererile de personalizare și ascultarea feedback-ului sunt esențiale. Multe îmbunătățiri, de la cusături la dimensiuni, au venit direct de la clienți, transformându-i în parteneri de dezvoltare. Această combinație de materiale de top, transparență, sustenabilitate și relații umane sincere este, după spusele lor, “ceea ce nu se poate copia”.

Clienții Nord Leather Goods au, în general, între 25 și 55 de ani, majoritatea fiind bărbați. De la IT-iști, arhitecți și antreprenori, până la motocicliști și pasionați de meșteșuguri, profilul este divers, unit de aprecierea pentru obiecte de calitate și poveste.

O tendință recentă și îmbucurătoare pentru ei este creșterea numărului de femei care achiziționează produse, fie pentru ele, fie ca daruri personalizate pentru parteneri. Cadourile cu inițiale au devenit extrem de populare, oferind o notă personală, departe de anonimatul produselor de serie.

Deși vânzările oficiale se concentrează pe piața internă, interesul din diaspora și din afara țării, în special de la românii plecați, arată un potențial internațional pe care Nord Leather Goods îl ia în considerare pentru viitor.

Produsele sunt disponibile exclusiv online, pe site-ul www.nordshop.ro. Canalele de promovare principale sunt rețelele de socializare: Instagram și Facebook, cu o prezență mai redusă pe TikTok. Cel mai bine vândut produs este modelul N1/N2, apreciat pentru simplitate, spațiu și versatilitate (încap buletinul, carduri și bancnote). O altă variantă populară este portofelul minimalist cu capsă, născut direct din feedback-ul clienților care doreau un portofel închis, dar compact. Mai nou, Nord își extinde oferta și către companii, oferind cadouri personalizate pentru evenimente sau angajați.

Povestea investiției Nord este una atipică. A început cu o sumă extrem de mică, în jur de 50 de euro,

“În loc de planuri de afaceri, finanțări sau credite, am început cu un cadou de Crăciun din partea Mădălinei: o bucată de piele tăbăcită vegetal care îmi plăcea foarte mult. Primele scule au fost foarte ieftine — cumpărate de pe internet, de nivel hobby. Nu erau precise, dar cu ele am învățat să lucrez, să greșesc, să-mi dau seama ce îmi trebuie cu adevărat. Pe măsură ce am crescut și am început să vând, am reinvestit constant și am trecut treptat la unelte profesionale, mai fiabile si mai precise.“, a explicat Cristian.

Astăzi, Nord Leather Goods este profitabilă. Nu în sensul de “scalare rapidă”, ci într-un ritm sănătos, cu clienți fideli și un volum de producție care permite menținerea calității superioare.

În prezent, Nord Leather Goods funcționează ca un duo: Cristian se ocupă de întreg procesul de fabricație – de la tăierea pielii, cusături și personalizare, până la produsul final. Mădălina gestionează comunicarea cu clienții, facturarea, ambalarea și livrarea, asigurând o experiență impecabilă pentru fiecare client. Acest control “în casă” asupra întregului proces asigură o calitate constantă și o legătură directă cu fiecare comandă.

“E multă muncă, dar și o mare satisfacție să știi că fiecare produs care pleacă din atelier are amprenta noastră directă”, spun ei. Extinderea echipei este o posibilitate pentru viitor, dar cu mare atenție, probabil începând de anul viitor, și doar dacă vor găsi persoane care să împărtășească aceeași atenție la detalii și aceeași etică a lucrului bine făcut.

Accesorii metalice, precum catarame din alamă masivă sau oțel inoxidabil, sunt procurate de la site-uri de specialitate din Europa, iar ața cerată, esențială pentru durabilitate, este importată din Japonia.

“Formula noastră de succes a fost una simplă: să fim sinceri cu ceea ce facem și exigenți cu ceea ce oferim”, concluzionează Cristian. Accentul pe calitate reală, materiale autentice, relația directă cu clientul și faptul că fiecare produs trece prin mâinile lor, de la început până la sfârșit, a fost esențial.

În ceea ce privește creșterea, fondatorii au sentimente amestecate. Bucuria descoperirii brandului de către tot mai mulți oameni este temperată de dorința de a nu pierde latura de artizanat și contactul direct cu fiecare produs și client. “Asta este esența Nord”, subliniază ei.

Prin urmare, dacă va exista o creștere, aceasta va fi organică, controlată și sinceră. Nu își doresc să devină o fabrică, ci să rămână un atelier în care produsele sunt făcute cu mâinile și cu atenția unui om, nu pe o linie de producție.

Prin campania „Antreprenor cu valoare adăugată”, Economedia promovează ideile de afaceri care îi inspiră pe antreprenorii români să dezvolte și să vândă produse fabricate parțial sau total pe plan local, sub branduri proprii.