Comisia Europeană a aprobat finanțarea prin programul Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF) a proiectului privind modernizarea căii ferate Ploiești-Focșani de pe Magistrala 500, potrivit Club Feroviar.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Finanțarea de la Bruxelles se ridică la 45 de milioane de euro și vizează etapa I, adică o modernizare ușoară. Proiectul vizează eliminarea restricțiilor de viteză introduse ca urmare a stării fizice proaste a elementelor de infrastructură, a deteriorării și degradării construcțiilor feroviare existente.
„Proiectul vizează lucrările aferente etapei I de modernizare a tronsonului feroviar Ploiești – Buzău – Focșani, cu o lungime de aproximativ 43 km. Principalul beneficiu al proiectului va fi creșterea siguranței, securității și standardelor de înaltă calitate pentru utilizatori, precum și îmbunătățirea conexiunilor de transport cu țările terțe vecine, Moldova și Ucraina”, se arată pe site-ul Comisiei Europene.
Obiectivele proiectului
- Asigurarea sarcinii pe osie de 22,5 tone.
- Creșterea vitezei maxime a trenurilor de călători până la 140 km/oră (aproximativ 20 km/oră peste viteza proiectată a liniei existente) și a trenurilor de marfă până la 100 km/oră;
- Efectuarea de intervenții de mică amploare care vizează asigurarea drenării și evacuării apei din zona platformei căii, precum și asigurarea scurgerii libere a apei în zona podurilor și pasarelelor.
În cadrul apelului de proiecte CEF-Transport 2024, ce s-a încheiat în data de 21 ianuarie 2025, România depusese 12 aplicații de finanțare pentru proiecte ce vizează modernizarea infrastructurii feroviare, siguranța, interoperabilitatea și eficiența infrastructurii rutiere, respectiv modernizarea infrastructurii feroviare și rutiere la punctele de trecere a frontierei cu Ucraina și Republica Moldova (inițiativa Solidarity Lanes) și infrastructura în Portul Constanța. Un alt proiect aprobat a fost modernizarea și electrificare liniei ferate Iași-Ungheni.
Acest proiect din zona Moldovei include electrificarea a aproximativ 25 km de cale ferată, reabilitarea podului feroviar peste râul Prut, dar şi modernizarea infrastructurii feroviare, respectiv şine, terasamente, sisteme de prindere, traversări şi balast, scria Economedia la începutul acestei săptămâni.
Proiectele feroviare europene au obținut 77% din subvențiile UE în valoare de 2,8 miliarde de euro în cadrul CEF, reprezentând 2,15 miliarde de euro. Transportul feroviar a primit cea mai mare pondere din cofinanțare în comparație cu alte moduri de transport.