Senatorul PNL Lucian Rusu susţine că linia de cale ferată de la Iaşi la Ungheni, care asigură legătura între România şi Republica Moldova, va fi electrificată, proiectul fiind aprobat de către Comisia Europeană, transmite News.ro.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Potrivit senatorului, Comisia Europeană a aprobat, prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF), finanţarea proiectului de electrificare a liniei de cale ferată Iaşi – Frontieră – Ungheni, în valoare de 33,8 milioane de euro.

Proiectul include electrificarea a aproximativ 25 km de cale ferată, reabilitarea podului feroviar peste râul Prut, dar şi modernizarea infrastructurii feroviare, respectiv şine, terasamente, sisteme de prindere, traversări şi balast.

Analize Economedia

Hidroelectrica logo
armament-romania
utilitati, electricitate, energie
Angajați, recrutări
inflatie
aparare militari
baraj Hidroelectrica
joburi, oameni, persoane, agitație, aglomeratie, locuri de muncă, muncă, angajatori, stradă
Neptun Deep
bursa, investitii, indici, cresteri, scaderi, investitori
calcule buget
Biserica fortificată din Bierțan) de Kayle Kaupanger
Economii, Bani, Tineri, Pușculiță
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume

„Această investiţie strategică reprezintă drumul normal pentru modernizarea infrastructurii feroviare din estul României şi Republica Moldova, contribuind la consolidarea conexiunilor transfrontaliere dintre cele două ţări. Vom creşte gradul de siguranţă în transportul feroviar şi vom diminua impactul asupra mediului, prin înlocuirea tracţiunii diesel cu tracţiune electrică”, afirmă Lucian Rusu.

Trenurile de călători vor putea circula pe acest tronson cu viteze de până la 140 km/h, iar cele de marfă cu până la 80 km/h. Acordul de grant va fi semnat în octombrie 2025, iar lucrările ar urma să fie finalizate în iunie 2028.

Proiectul este parte integrantă a reţelei de transport TEN T Core şi se încadrează în coridorul european Marea Baltică – Marea Neagră – Marea Egee.