Senatorul PNL Lucian Rusu susţine că linia de cale ferată de la Iaşi la Ungheni, care asigură legătura între România şi Republica Moldova, va fi electrificată, proiectul fiind aprobat de către Comisia Europeană, transmite News.ro.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Potrivit senatorului, Comisia Europeană a aprobat, prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF), finanţarea proiectului de electrificare a liniei de cale ferată Iaşi – Frontieră – Ungheni, în valoare de 33,8 milioane de euro.

Proiectul include electrificarea a aproximativ 25 km de cale ferată, reabilitarea podului feroviar peste râul Prut, dar şi modernizarea infrastructurii feroviare, respectiv şine, terasamente, sisteme de prindere, traversări şi balast.

Analize Economedia

auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania

„Această investiţie strategică reprezintă drumul normal pentru modernizarea infrastructurii feroviare din estul României şi Republica Moldova, contribuind la consolidarea conexiunilor transfrontaliere dintre cele două ţări. Vom creşte gradul de siguranţă în transportul feroviar şi vom diminua impactul asupra mediului, prin înlocuirea tracţiunii diesel cu tracţiune electrică”, afirmă Lucian Rusu.

Trenurile de călători vor putea circula pe acest tronson cu viteze de până la 140 km/h, iar cele de marfă cu până la 80 km/h. Acordul de grant va fi semnat în octombrie 2025, iar lucrările ar urma să fie finalizate în iunie 2028.

Proiectul este parte integrantă a reţelei de transport TEN T Core şi se încadrează în coridorul european Marea Baltică – Marea Neagră – Marea Egee.