Portul Constanța : Arcada și Wiebe au depus oferte la licitația CFR pentru reparații la 64 de linii de marfă. Lucrările costă 150 de milioane lei, bani de la buget

portul-constanta-640x400

CFR Infrastructură a primit oferte de la companiile Arcada și Wiebe pentru reparații la 64 de linii de tren din Portul Constanța, rețeaua feroviară pentru trenurile de marfă având o lungime de 30 de kilometri. La alte 35 de linii din cel mai important Port la Marea Neagră reparațiile au început în iunie , tot cu Arcada și Wiebe, dar contractele au fost atribuite prin încredințare directă.

Astfel, pentru fiecare dintre cele trei loturi Arcada și Asocierea Wiebe -Swietelsky au depus oferte. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu spunea în aprilie că, în Portul Constanța, capacitatea de operare este de doar 30-40 % din cauza infrastructurii vechi și a liniilor de tren blocate cu vagoane CFR Marfă. Pentru rezolvarea problemelor, Guvernul a aprobat un Memorandum care permite investiții de 200 de milioane de lei în infrastructura feroviară din Portul Constanța.

,,Au fost depuse 6 oferte pentru reparația a încă 64 de linii de cale ferată în Portul Constanța!

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
Licitația este împărțită în 3 loturi, cu o lungime totală de aproximativ 30 de km.
Constructorii care vor câștiga aceste contracte trebuie să efectueze următoarele lucrări:
LOTUL 1: (10,435 km, valoare estimată la 55,242 milioane de lei fără TVA)
– înlocuirea suprastructurii pe 27 de linii
-înlocuirea a 16 aparate de cale
-montarea de traverse speciale la 5 aparate de cale, -montarea de dale elastice la 7 treceri la nivel cu calea ferată.
LOTUL 2 : (11,275 km, valoare estimată la 55,239 milioane de lei fără TVA)
– înlocuirea suprastructurii pe 24 de linii,
înlocuirea a 18 aparate de cale
-montarea de traverse speciale din lemn la 5 aparate de cale.
LOTUL 3: (8,085 km, valoare estimată la 42,341milioane de lei fără TVA)
-înlocuirea suprastructurii pe 13 linii,
-înlocuirea a 17 aparate de cale
– montarea de traverse speciale din lemn la 5 aparate de cale.
Suma totală, estimată pentru cele 3 loturi la 152,823 milioane de lei (fără TVA), este asigurată din fondul de rezervă al Guvernului.” a transmis luni, ministrul Grindeanu.
Contractele vor fi derulate pe o perioadă de 6 luni, iar finanțarea este asigurată din Bugetul de Stat – Fondul de Rezervă al Guvernului : ,,Lucrările care fac obiectul achiziției sunt lucrări de reparații și întreținere a infrastructurii feroviare publice aflată în incinta Portului Constanța, conform specificațiilor caietelor de sarcini. Lucrările presupun înlocuirea la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii, având drept rezultat readucerea liniilor și a aparatelor de cale în parametrii instrucționali, în vederea redeschiderii acestora pentru exploatare cu vitezele prevăzute, în condiții de deplină siguranță. Lucrările de reparații ce urmează să fie efectuate în PRIORITATEA 2 constau în reparaţia unui număr de 64 linii CF în lungime cumulată de 29,795 km din zonele A, B, MOL V ale dispozitivelor de linii din Portul Constanta şi au fost împărțite în trei loturi. LOTUL 1 – Lucrările constau în înlocuirea suprastructurii c.f. pe un număr de 27 linii, totalizând 10,435 km. De asemenea, vor fi înlocuite 16 aparate de cale și seturile de traverse speciale la un număr de 5 aparate de cale. La acestea se adaugă înlocuirea dalelor prefabricate din beton cu dale elastice pentru trafic greu la un număr de 7 treceri la nivel, totalizând o lungime de 152 m. În cadrul lucrărilor, pe cele 27 linii vor fi utilizate exclusiv traverse din beton precomprimat iar în curbe vor fi prevăzute traverse din beton precomprimat cu supralărgire. Aparatele de cale care se vor înlocui integral vor fi montate pe traverse din beton precomprimat și vor fi prevăzute cu ace flexibile. Caietul de sarcini cuprinde atât lucrări specifice de linii, cât și lucrări de instalații și linie de contact. LOTUL 2 – Lucrările constau în înlocuirea suprastructurii c.f. pe un număr de 24 linii, totalizând 11,275 km. LOTUL 3 – Lucrările constau în înlocuirea suprastructurii c.f. pe un număr de 13 linii, totalizând 8,085 km. ” potrivit informațiilor din Sistemul Electronic de Achiziții Publice.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: