Au început reparațiile liniilor de tren din Portul Constanța/ Lucrările durează 5 luni și costă 200 de milioane lei din Fondul de Rezervă al Guvernului

Reparații CF Port Constanța

Au început lucrările pentru reparațiile liniilor de tren din Portul Constanța, o etapă foarte importantă pentru a crește capacitatea de operare-procesare a mărfurilor din cel mai mare port la Marea Neagră, a anunțat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu.

În Portul Constanța sunt aproape 95 de linii de tren de marfă, aproape jumătate din capacitate fiind practic, blocată din cauza vagoanelor vechi care blochează liniile, dar și a șinelor care au nevoie de reparații. Într-o primă fază, se lucrează la 35 de linii cu o lungime de 14 kilometri, finanțarea de 200 de milioane de lei, bani de la buget fiind aprobată încă de acum două luni prin Memorandum în Guvern.

Lucrările durează 150 de zile, practic până la intrarea în sezonul de iarnă, a explicat Grindeanu: „Au început lucrările de reparații la infrastructura feroviară din incinta Portului Constanța! Ieri au fost semnate ordinele începere a lucrărilor și procesele verbale de predare a amplasamentelor pentru repararea a 35 de linii (cu o lungime totală de 13,39 km) și a 75 aparate de cale. Lucrările se desfășoară pe raza stațiilor Port Zona A, Port Zona B și Port Mol V. Durata de execuție a lucrărilor este de 149 de zile. Finanțarea este asigurată din Fondul de rezervă al Guvernului României”.

Contractele au fost semnate cu S.C. Wiebe Romania S.R.L. – Lotul 1 respectiv S.C. ARCADA COMPANY S.A. – Lotul 2 a transmis într-un comunicat de presă CFR Infrastructură.

„În cadrul Priorității 1 au fost incluse 35 de linii, cu o lungime totală de 13,398 km, și 75 aparate de cale. Din cauza volumului mare de lucrări și având în vedere caracterul urgent al lucrărilor, pentru reducerea timpului de efectuare a reparațiilor, respectiv a termenului de redeschidere a liniilor, lucrările prevăzute la Prioritatea 1, au fost împărțite în două loturi:
⦁ Lotul 1 . lucrări pe 19 linii, totalizând 6.589 km și 32 aparate de cale;
⦁ Lotul 2: lucrări pe 16 linii, totalizând 6,809 km și 43 aparate de cale.

Obiectivul prioritar al acestor lucrări este redeschiderea pentru circulație și manevră a unui număr de 35 de linii, închise în prezent din motive tehnice, și readucerea în regim normal de funcționare a unui număr de 75 aparate de cale.

„Până în prezent, importurile și exporturile de cereale în/din Ucraina se realizau în proporție de 80% prin porturile proprii mai sus menționate. Prin urmare, Portul Constanța se află în prezent în situația de a prelua un flux de marfă suplimentar semnificativ, care nu ar fi putut fi preconizat prin niciun mijloc înaintea izbucnirii conflictul militar din zona Mării Negre”, potrivit Memorandumului.

Sunt 5 măsuri pe care le propune Ministerul Transporturilor pentru creșterea capacității de procesare din Portul Constanța:

Măsura 1 – Eliberarea de către Societatea Națională de Transport Feroviar de Marfă „CFR Marfă” SA a primelor linii, prin îndrumarea unui număr de circa 367 de vagoane din totalul de 743 vagoane, care îndeplinesc condițiile tehnice pentru siguranța circulației, pe unele linii libere, din alte stații, aflate în administrarea Companiei Naționale de Căi Ferate „CFR” SA.
Măsura 2 – Executarea silită a restului de 376 vagoane de către ANAF. Termen începere procedură – identificare bunuri in vederea stabilirii valorii de piață– 22.04.2022
Măsura 3 – Promovare proiect de Hotărâre de Guvern pentru asigurarea surselor de finanțare a programului de lucrări de reparații și întreținere a infrastructurii feroviare publice, din Fondul de rezervă bugetară aflat la dispoziția Guvernului României, cu respectarea prevederilor legii nr.500/2002 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare. Termen inițiere – 13.04.2022
Măsura 4 – Implementarea de către administratorul infrastructurii feroviare publice, Compania Națională de Căi Ferate „CFR” SA, a unui program de lucrări de reparații și întreținere necesare la infrastructura feroviară publică, pentru darea în exploatare a circa 95 de linii de cale ferată închise circulației, aflate în Stațiile Constanta Port Zona A, Constanța Port Zona B și Constanța Port Mol 5, pe care staționau cele 743 vehicule feroviare. Termen începere procedură – imediat după publicarea Hotărârii de Guvern privind asigurarea sursei de finanțare în Monitorul Oficial.
Măsura 5 – Asigurarea unității funcționale a terminalului ferry-boat prin integrarea pasajului superior peste calea ferată și a racordului peste DN39 la complexul de linii din Portul Constanța și la infrastructura portuară. Termen începere procedură – după finalizarea de către Societatea Națională de Transport Feroviar de Marfă „CFR Marfă” SA a procedurii de intabulare a activelor – acțiune în desfășurare.

Comentarii

  1. Poate nu știați ca pt alocare sau dat 100.000 euro de una și un ceas cu aceeași valoare pt alta…
    Doar ca și titlu informativ…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *