Capacitatea Portului Constanța (cel mai important port de la Marea Neagră) a crescut cu aproximativ 10%, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, iar estimările arată o creștere și mai mare în următoarea perioadă, a anunțat ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Invitat la Digi24, Grindeanu a explicat că Portul Constanța folosește doar 30-40% din capacitate pentru că nu poate utiliza întreaga rețea feroviară. Pe lângă cele peste 350 de vagoane care blochează liniile de tren, și infrastructura feroviară are nevoie de reparații și modernizări, fiind aproape 100 de linii pentru care este nevoie de lucrări.

„În ultima lună am fost de două ori în Portul Constanța, am mers spunându-le celor din Port și de la CFR Infrastructură că Guvernul s-a mișcat repede și a alocat 200 de milioane de lei pentru modernizarea liniilor și deblocarea vagoanelor. Facem acest lucru pentru a spori capacitatea Portului Constanța, acum, undeva la 30-40 % din capacitatea totală…În Portul Constanța au fost mutate aprox. 350 de vagoane, cele care au putut fi mutate, deci jumătate. Pe liniile eliberate să începem rapid lucrările la linii, restul vor fi valorificate de ANAF. Capacitatea față de aceeași perioadă a anului trecut este undeva în jur de 10 %, poate chiar mai bine în ultimele două săptămâni. Anticipăm o creștere și mai mare în perioada următoare, de aceea trebuie să fim pregătiți”, a spus Grindeanu.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

În privința operaționalizării Portului Galați prin reparații la linia de tren cu ecartament larg, sovietic, care merge în Republica Moldova prin vama Giurgiulești, (aproximativ 5 km), Grindeanu a explicat că lucrările ar trebui să dureze 50-60 de zile.

Spre deosebire de licitația pentru reparațiile liniei din Portul Galați, 1,3 milioane de lei, procedură clasică cu participarea firmelor interesate, licitația pentru deblocarea liniilor de tren din Portul Constanța este cu o procedură de negociere fără invitație prealabilă la o procedură concurențială de ofertare, potrivit Club Feroviar.

„Măsura 4.1. – Inițierea de către administratorul infrastructurii, Compania Națională de Căi Ferate „CFR” SA, a unei proceduri de negociere fără invitație prealabilă la o procedură concurențială de ofertare prin aplicarea prevederilor art. 117, alin (1), lit. d) din Legea nr. 99/2016 privind achizițiile sectoriale, cu modificările și completările ulterioare, pentru contractarea lucrărilor de reparații și întreținere la infrastructura feroviară publică, necesare pentru introducerea în exploatare a primelor 35 de linii de cale ferată. Utilizarea acestei proceduri de excepție este impusă de faptul că nu se poate previziona evoluția evenimentelor generate de conflictul militar din zona Mării Negre care poate escalada și de necesitatea imediată de a crește numărul minim de linii de cale ferată funcționale, care sa îi permită ulterior Portului Constanța operarea cantităților de marfă suplimentare”, arată Memorandumul aprobat.