Portul Galați, punct-cheie pentru transportul feroviar de marfă spre Ucraina via Republica Moldova: Reparațiile liniei de tren cu ecartament european și rusesc durează 2 luni

Port Galați Linie ecartament

Reparațiile liniilor de tren din Portul Galați care ar permite transportul feroviar de marfă spre și dinspre Ucraina via Republica Moldova durează două luni de la semnarea contractului și costă doar 1,289 milioane lei, o sumă nesemnificativă în raport cu beneficiile investiției, despre care Economedia a scris în exclusivitate în urmă cu două săptămâni. Linia de tren dintre Portul Galați și vama Giurgiulești la frontiera cu Republica Moldova are o lungime de aproape 5 kilometri din care 3,5 kilometri cu ecartament lărgit (sovietic) și 1,1 kilometri ecartament european, iar operaționalizarea transportului feroviar de marfă prin Portul Galați se poate face chiar la sfârșitul verii dacă licitația se desfășoară fără sincope, a transmis ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu : ,,Operaționalizăm rapid liniile de cale ferată din Portul Galați! Data de 19 mai 2022 este termenul limită pentru licitația destinată reparației liniei de cale ferată cu ecartament larg dintre Giurgiulești (Republica Moldova) și Portul Galați. Această linie de cale ferată va permite transportul mărfurilor spre și dinspre Ucraina, via Republica Moldova, prin Portul Galați. Astfel, acest port dunărean va deveni, alături de portul Constanța, unul dintre punctele cheie din regiune pentru transportul de mărfuri și materii prime. Reparațiile pentru această linie de cale ferată cu ecartament lărgit (3,583 km) și pentru o linie de cale ferată cu ecartament normal (1,167 km) din Portul Galați vor dura 60 de zile de la data semnării contractului. Suma de 1,289 milioane de lei fără TVA necesară reparațiilor va fi suportată din bugetul CFR Infrastructură.”

În privința Portului Constanța, din cele peste 700 de vagoane care blochează aprox. 50 % din rețeaua feroviară de marfă aferentă portului, încă 376 mai trebuie mutate.

România susține includerea în coridorului TEN-T Marea Baltică-Marea Neagră-Marea Egee a secțiunilor rutiere și feroviare TEN-T, de pe teritoriul României, care asigură conexiunea cu Ucraina și Republica Moldova:
– Pe axa nord-sud: Siret- Suceava – Pașcani- Bacău- Buzău- Ploiești- București care trebuie conectată cu portul Constanța;
– Pe axa est-vest: Pașcani-Iași-Ungheni.

 

Comentarii

  1. de ce e nevoie de licitatie? nu se ocupa cfr infrastructura de infrastructura, adica de liniile de cale ferata? pentru ce mai exista aceasta companie, daca nu are personal cu care sa se ocupe de reparatii si extinderi de cale ferata????

  2. Ca de obicei, nici in situatii de criza nu ne putem debarasa de birocratia turbata si mînàrerile murdarede la noi, in care cineva trebuie sa vine cu clasicul “da’ mie ce’mi iese la afacerea asta?”. Sa ne fereasca bunul Dumnezeu de un razboi pe pamantul nostru; unii vor muri nevinovati iar altii vor alerga sa se imbogateasca si mai mult !

  3. Ca de obicei, nici in situatii de criza nu ne putem debarasa de birocratia turbata si mînàrerile murdarede la noi, in care cineva trebuie sa vine cu clasicul “da’ mie ce’mi iese la afacerea asta?”. Sa ne fereasca bunul Dumnezeu de un razboi pe pamantul nostru; unii vor muri nevinovati iar altii vor alerga sa se imbogateasca si mai mult !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *