Asociaţia Pro Infrastructură a transmis, duminică seară, că pe cei 26,35 kilometri ai Autostrăzii A3 dintre Suplacu de Barcău şi Chiribiş progresul în teren este bun şi există speranţe ca termenul contractual să fie respectat, transmite News.ro.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

„Rază de speranţă că mai scăpăm de un blestem. Chiar dacă mai sunt hopuri importante de trecut, tragem speranţe că Erbaşu îşi va respecta termenul contractual de finalizare, iulie 2026, pe cei 26,35 kilometri ai Autostrăzii A3 dintre Suplacu de Barcău şi Chiribiş. În scenariul pesimist ne apucă sfârşitul toamnei 2026, dar câteva luni în plus nici nu s-ar mai simţi după ce am aşteptat 21 de ani de la prima lopată dată de Bechtel”, au transmis, duminică seară, reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură.

Potrivit acestora, progresul în teren este bun atât la terasamente, cât şi la structuri.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

„Vedem balast stabilizat şi asfalt cam pe o treime din traseu, iar pilele viaductelor şi pasajelor înaintează bine. Încă sunt obstacole de depăşit: emoţii cu structurile (pile, grinzi) vor fi până când vedem plăcile de suprabetonare turnate, zona blocată la vest de viaductul peste lacul Suplacu de Barcău este evident întârziată, dar pare-se că uşor-uşor se dezmorţeşte, şi avem consolidări şi taluzări care mănâncă timp şi atenţie”, a mai transmis organizaţia.

Contractul a fost semnat în 24.11.2023 cu Erbaşu, al patrulea antreprenor de pe acest lot, şi prevede 6 luni de proiectare şi 18 de execuţie.

Proiectul tehnic a fost aprobat cu întârziere, în 19.12.2024, deşi ordinul de începere aferent a fost dat în 15.03.2024.

Abia în 20.01.2025 a fost emis şi ordinul de începere pentru lucrări, deci termenul de finalizare actualizat este sfârşit de iulie 2026.