Constructorul Rizzani (Italia) a început marți, lucrările pentru Centura Craiova Sud, o șosea cu o lungime de 10 kilometri și o singură bandă pe sens care va trece pe lângă Uzina Ford din „Bănie”.
Contractul pentru construirea Centurii Craiova Sud a fost semnat pe 14 ianuarie 2022 cu firma din Italia, termenul de realizare fiind de 15 luni, iar Ministerul Transporturilor a emis Autorizația de Construire la începutul lunii februarie.
Șoseaua cu o lungime de 10 km și o singură bandă pe sens face legătura între trei Drumuri Naționale: DN 6 Bucureşti – Craiova – Timişoara, DN 55 Craiova – Bechet şi DN 56 Craiova – Calafat. Traseul acoperă tranzitul prin sudul municipiului la mică distanţă de Uzina de Automobile Ford, iar prin nodul de la Cârcea şi DN 65 F se asigură legătura cu DN 65 Craiova – Piteşti şi viitorul Drum Expres DEx 12 Craiova – Piteşti. Valoarea contractului este de 196 milioane lei, din care 140 milioane finanțare europeană prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM 2014-2020).
Termenul de execuție este de 15 luni, anunță Regionala de Drumuri Craiova care a predat marți amplasamentul. „A fost semnat ordinul de începere și predat amplasamentul pentru Centura de Ocolire Craiova- Varianta Sud, DN 56-DN 55-DN 6. Astăzi am făcut un pas important pentru infrastructura din zona Municipiului Craiova. Am asigurat Antreprenorul că DRDP Craiova o să îi fie, pe durata implementării acestui proiect, un partener onest și o să îl sprijine, atâta timp cât acesta va înțelege că infrastructura rutieră din România nu mai suportă nicio secundă de întârziere”, a transmis Călin Cosmin Petruț, directorul Regional DRDP Craiova.
Municipiul Craiova are o centură pe zona de Nord între Aeroportul Internaţional Craiova şi ieşirea spre Timişoara, dar şi un alt drum de legătură pe lângă fabrica de automobile, în Sud – Est între DN 6 şi DN 65. Centura Craiova Sud este un proiect mai vechi, lansat pentru prima dată în 2011, iar Memoriul Tehnic are la bază un recensământ rutier din 2005 care estimează un trafic de aproximativ 15 000 de autovehicule pe zi în 2020, respectiv aproape 19.000 în 2025 (n.r valori de trafic care se califică pentru autostradă). De aceea este surprinzătoare decizia CNAIR care a continuat proiectul în varianta cu o singură bandă pe sens. Pentru a avea o centură inelară, municipiului Craiova îi lipseşte tronsonul de Vest, paralel cu Jiul care va asigura legătura între DN 56 Craiova – Calafat şi DN 6 ieşirea spre Târgu Jiu sau Timişoara. Astfel, de la Pitești la Craiova se va merge la profil de drum rapid pe 4 benzi, se intră pe Centura Craiova cu o singură bandă pe sens și se continuă spre Lugoj și Târgu Jiu pe drumuri rapide, de asemenea cu profil de Drum Expres sau Autostradă.
Centura Craiova Sud are o lungime de 9,8 kilometri, 2 pasaje, 1 pod și o parcare de scurtă durată.