Infrastructură nouă lângă Uzina Ford : Contract semnat pentru construirea Centurii Craiova Sud/De ce se mai fac centuri cu o bandă pe sens în 2022

centura craiova in prezent

Compania de Drumuri a semnat contractul pentru construirea Centurii Craiova Sud, șoseaua cu o singură bandă pe sens și o lungime de 10 kilometri urmând să fie terminată în termen de 15 luni. Câștigătorul licitației, firma Rizzani din Italia a avut o ofertă de 133 de milioane de lei, estimarea CNAIR fiind de 142 de milioane. Centura Craiova Sud va fi un drum clasic cu o singură bandă pe sens şi va asigura legătura între DN 6 Bucureşti – Craiova – Timişoara, DN 55 Craiova – Bechet şi DN 56 Craiova – Calafat. Traseul acoperă tranzitul prin sudul municipiului la mică distanţă de Uzina de Automobile Ford, iar prin nodul de la Cârcea şi DN 65 F se asigură legătura cu DN 65 Craiova – Piteşti şi viitorul Drum Expres DEx 12 Craiova – Piteşti.  : ,, A fost semnat contractul de execuție al Centurii de ocolire Sud Craiova, DN 56-DN 55-DN 6. Directorul Regional al DRDP Craiova, Călin Cosmin Petruț, a semnat astazi, în calitate de beneficiar, contractul de execuție al lucrărilor de construire ale obiectivului de investiții “Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56-DN 55-DN 6” cu ofertantul declarat câștigător în urma licitației publice organizate de DRDP Craiova. Obiectivul de investiții “Centura de ocolire Craiova Varianta Sud, DN 56-DN 55-DN 6” este amplasat în zona de Sud a Municipiului Craiova, și face legatura între DN 56 ( Craiova-Calafat) – DN 55( Craiova-Bechet) – DN 6( Craiova-Caracal), În momentul de față traficul de autovehicule din zona Calafat, Bechet și Drobeta Turnu Severin înspre Caracal- Alexandria- București se desfășoară prin Municipiul Craiova, ceea ce duce la o aglomerare a orașului. Lungimea noului drum va fi de 9.889 km, se vor construi două parcări, una pe sens, două pasaje peste CF, un pod peste canalul de ape uzate, două intersecții giratorii la nivel cu DN 55 si DN 56, o bretea de acces pentru legatura cu DN 6 în sensul giratoriu existent.” a transmis CNAIR. Un alt proiect de infrastructură foarte important pentru constructorul auto din Bănie este drumul de legătură între Uzina Ford și Drumul Expres Craiova-Pitești.

Municipiul Craiova are o centură pe zona de Nord între Aeroportul Internaţional Craiova şi ieşirea spre Timişoara, dar şi un alt drum de legătură pe lângă fabrica de automobile, în Sud – Est între DN 6 şi DN 65.

Centura Craiova Sud este un proiect mai vechi, lansat pentru prima dată în 2011, iar Memoriul Tehnic are la bază un recensământ rutier din 2005 care estimează un trafic de aproximativ 15 000 de autovehicule pe zi în 2020, respectiv aproape 19.000 în 2025 (n.r valori de trafic care se califică pentru autostradă). De aceea este surprinzătoare decizia CNAIR care a continuat proiectul în varianta cu o singură bandă pe sens. Pentru a avea o centură inelară, municipiului Craiova îi lipseşte tronsonul de Vest, paralel cu Jiul care va asigura legătura între DN 56 Craiova – Calafat şi DN 6 ieşirea spre Târgu Jiu sau Timişoara. Astfel, de la Pitești la Craiova se va merge la profil de drum rapid pe 4 benzi, se intră pe Centura Craiova cu o singură bandă pe sens și se continuă spre Lugoj și Târgu Jiu pe drumuri rapide, de asemenea cu profil de Drum Expres sau Autostradă.

Centura Craiova în prezent Foto Memoriu tehnic

Comentarii

  1. Toate centurile trebuie făcute cu 4 benzi și cu separator de beton daca vrem să scădem Nr de accidente ,nu înțeleg de ce nu ne dezvoltam că alte țări cu cap .

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *