Două oferte au fost depuse la licitaţia pentru proiectarea unui drum de legătură între Uzina Ford şi primul lot al Drumului Expres Craiova – Piteşti. Ambele oferte aparţin unor firme din România : SC IRIMAT CONS SRL – SC Studio CORONA SRL CIVIL Engineering respectiv SC TOTAL ROAD SRL Licitaţia a fost lansată la inceputul lunii trecute iar durata de realizare a documentaţiei tehnice ( studiu de fezabilitate şi proiect tehnic) este de 5 luni, a anunţat, într-un comunicat de presă Regionala de Drumuri şi Poduri Craiova : ,,Două oferte pentru proiectarea drumului de legătură dintre drumul expres Craiova – Pitești și uzina Ford. Pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate și a Proiectului Tehnic de Execuție, inclusiv PAC, necesare construcției drumului de legătură dintre drumul expres Craiova – Pitești și DN6 (uzina Ford) au fost depuse două oferte după cum urmează:
-SC IRIMAT CONS SRL – SC Studio CORONA SRL CIVIL Engineering.
-SC TOTAL ROAD SRL
Valoarea estimată a contractului este de 1.260.504 lei fără TVA.
Lungimea estimată a traseului este de 10 km.
Durata contractului este de 3 luni pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate, 2 luni pentru realizarea Proiectului Tehnic de Execuție. “- DRDP Craiova.
,,Proiectul are ca scop realizarea unui drum de legătură prin care să fie preluat traficul de la Uzina Ford către Drumul Expres Craiova – Piteşti, tronsonul 1. Traseul preconizat se află în zona administrativă a localităţilor din judeţul Dolj : Malu mare, Pieleşti, Cârcea şi Gherceşti. De asemenea, se va elimina riscul apariţiei unui punct de congestie la sensul giratoriu care face legătura între Drumul Expres Craiova – Piteşti şi Centura de Nord a Craiovei – DN 65 F” se arată în Caietul de Sarcini publicat în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice.
Lucrările pentru construirea drumului de legătură ar urma să dureze doi ani, anunţa fostul ministru al transporturilor, Cătălin Drulă : ,,Ca pași următori, după încheierea procedurii și semnarea contractului, proiectantul va realiza în 3 luni studiul de fezabilitate și în alte 2 luni proiectul tehnic detaliat. Ne mai rămâne ulterior doar să licităm și dăm în execuție proiectul final – deci nu vor exista întârzieri ale lucrărilor în teren, se va lucra din ziua 1 a contractului.” Perioada minimă de garanţie a lucrărilor va fi de 5 ani.
Tot pentru îmbunătăţirea condiţiilor de circulaţie în zona Uzinei Ford, CNAIR urmează să construiască o centură de 10 kilometri între DN 6 Bucureşti – Craiova – Timişoara, DN 55 Craiova – Bechet şi DN 56 Craiova – Calafat.
Pentru Varianta Craiova Sud, şapte constructori au depus oferte. „În momentul de față, traficul de autovehicule din zona Calafat, Bechet și Drobeta Turnu Severin înspre Caracal – Alexandria – București se desfășoară prin municipiul Craiova, ceea ce duce la o aglomerare a orașului. Acest tranzit al Municipiului Craiova conduce la ambuteiaje, prelungirea timpilor deplasare, îngreunarea şi mai mult a traficul actual din Craiova şi creşterea gradului de poluare”, se arată în documentaţia procedurii de achiziţie publică.