Asocierea româno-italiană Pizzarotti – Retter a ajuns la un stadiu fizic de 21% pe Lotul 1 al Autostrăzii A0 Nord, a anunțat joi ministrul Transporturilor Ciprian Șerban. Românii de la Retter spuneau anterior că șoferii ar putea circula pe secțiunea dintre Corbeanca și Mogoșoaia de pe acest lot la finalul primăverii 2026.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
„Astăzi am verificat progresul lucrărilor pe Lotul 1 al Autostrăzii A0 Nord, componentă esențială a Inelului de Autostradă al Bucureștiului. Secțiunea Nord, cu o lungime totală de 49,57 km, are un rol strategic: va fluidiza traficul, va spori siguranța rutieră și va conecta rețeaua națională la principalele coridoare europene de transport. Din acest traseu, 21 km (Lotul 2 Corbeanca – Afumați) sunt deja deschiși circulației. Pe Lotul 1 avem asocierea dintre un antreprenor român și un antreprenor italian, iar stadiul fizic actual al lucrărilor este de 21%. Sunt, de asemenea, mobilizate 290 de utilaje și 356 de operatori și muncitori”, a transmis ministrul Transporturilor.
Contractul pentru Lotul 1 A0 Nord a fost semnat cu Pizzarotti – Retter în septembrie 2023, la peste 4 ani de la lansarea licitației, după numeroase amânări și contestații. În vară, Compania de Drumuri a semnat supervizarea cu proiectantul Consitrans.
Românii de la Retter, care lucrează pe secțiunea dintre Corbeanca și Mogoșoaia a acestui lot, și-au asumat că vor deschide circulația pentru șoferi la finalul primăverii 2026.
„Pe A0 Nord Corbeanca-Mogoșoaia în mai 2026, sperăm. În scenariul optimist, la finalul primăverii viitoare se va circula pe Autostrada A0 Nord între nodurile cu DN1A (Mogoșoaia-Buftea) și DN1 (Corbeanca). Acest sector este pus în teren de românii de la Retter care își asumă ținta de a-l da în trafic în mai, înainte de termenul contractual din noiembrie 2026”, arată Asociația Pro Infrastructură.
Potrivit Asociației, este posibil acest obiectiv, dar va fi foarte greu, deoarece la pasajul pe A0 peste DN1A abia s-a început recent forarea piloților primei culei.
„Ca să fie gata la sfârșit de mai 2026, este nevoie de 9 luni cu vreme bună, multă putere de muncă și un cashflow stabil. Din fericire, birocrația (în special mutarea rețelelor de utilități) este practic rezolvată pe această secțiune”, susține API.
Pe celălalt segment din lotul 1, spre A1, lucrează italienii de la Pizzarotti pe partea de drum.
„Structurile însă sunt făcute tot de cei de la Retter care momentan sunt concentrați pe segmentul DN1A-DN1 și la pasajele mari peste DN7 și calea ferată. Așa cum și trebuie, fiind punctele critice ale autostrăzii”, arată API.
„Salutăm decizia constructorilor de a inaugura etapizat tronsonul. Se demonstrează în teren că nu este o promisiune aruncată în vânt, ci un obiectiv clar. Vom vedea dacă vor reuși. Cert este că sunt șanse mari să își respecte termenul asumat prin contract și la sfârșitul anului viitor să circulăm neîntrerupt pe autostradă în jurul Capitalei, pe toți cei 100 de kilometri ai A0”, mai susține Asociația Pro Infrastructură.
Printre lucrările principale prevăzute în contract, regăsim:
🔹️ pasaj peste CF101 București – Pitești DN7, cu o lungime de 733 m
🔹️ pasaj peste râul Colentina, CF 300 București – Ploiești și CF Mogoșoaia – Buftea, cu o lungime de 650 m
🔹️ noduri rutiere la intersecțiile cu DN7 și DN1A
🔹️ poduri pe autostradă peste râul Dâmbovița (km 2+999) și peste râul Bâldana (km 4+024).